Hallo!
Ik wil graag mijn VDO toerenteller op de ECU van een EJ22 uit 1993 (G2 ECU) aansluiten. Maar er is een een puzzeltje op te lossen, namelijk: de VDO teller draait op het afgegeven voltage van de bobine. Althans, zo sloot ik 'm aan in mijn T2b uit 1975.
Nu echter is het signaal van de ECU eentje die bij 0 toeren op 12V staat en dan met stijgende toeren afneemt.
Hoe dit op elkaar aan te sluiten? Op een ander forum kwam ik onderstaand schema tegen:
Daar wordt de ECU omzeild en wordt er direct aan de bekabeling van de igniter aangesloten. Klinkt logisch!
Kan iemand bevestigen dat dit werkt?
Alvast dank!
Analoge VDO toerenteller aan G2 ECU van EJ22 uit 1993: hoe?
Re: Analoge VDO toerenteller aan G2 ECU van EJ22 uit 1993: h
Vanaf de ignitor moet volgens mij altijd werken!
Vreemd dat het bij de Legacy zo zit, bij de Vivio heb ik het signaal wel direct van de ECU gehaald.
Vreemd dat het bij de Legacy zo zit, bij de Vivio heb ik het signaal wel direct van de ECU gehaald.
"I feel Legacy"
Re: Analoge VDO toerenteller aan G2 ECU van EJ22 uit 1993: h
Koel, dank! Dan ga ik eens aan de slag, kijken hoever ik kom.
Maar misschien toch nog een keer proberen de teller direct aan te sluiten: zonde om te snijden in draden als het niet zou hoeven...
Maar misschien toch nog een keer proberen de teller direct aan te sluiten: zonde om te snijden in draden als het niet zou hoeven...
Re: Analoge VDO toerenteller aan G2 ECU van EJ22 uit 1993: h
Uit mijn eigen draadje gekopieerd:
Dank voor het meedenken!Mijn oproep was loos alarm: de pulssturing van de toerenteller aan de ECU aansluiten zoals het hoort, maakte dat er inderdaad toeren werden aangegeven. Stationair draaien gaf 1000 toeren, de hogere regionen (tot 3000) werden op het gehoor af goed aangegeven op de teller. Hoera 2!