lekke band?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: lekke band?

Bericht door snoef »

Een klapband gaat met een klap in één keer leeg. Anders is het een lekke band. Een duimdik gat doet een klapband vermoeden. Een lekke band maakt veel lawaai als je er mee rijdt, want die wil van de velg af gaan.
DucATIRadeon schreef:tijdens het rijden met de out was het echt een akoestische klap (vandaar dat ik het een klapband noem), met de forester was er niks tot ik weer ging rijden dus een lekke (spijker)band.

wat is trouwens nu de echte definitie van een klapband? want toch proef ik daar, net als met olie, zoveel mensen zo veel omschrijvingen/definities....
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: lekke band?

Bericht door hummie »

Als hij met een klap ineens leeg staat.
Bij hoge snelheden moet je dan abrupt strak aan je stuur gaan hangen en dan kun je ook de band weggooien.

Ik heb hier misschien nog een foto van een klapband. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. [gezocht, kan hem zo snel niet vinden]
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: lekke band?

Bericht door DucATIRadeon »

ok dat is dan ook weer helder.
omdat er 3 of 4 proppen nodig waren gaf dat geen fijn gevoel. vandaar maar 4nwe banden.
de forester heeft nog steeds de prop er in zitten en zal tzt weer 4 nwe bandjes krijgen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: lekke band?

Bericht door erichendri »

Een duimdik gat is beslist geen klapband, vaak genoeg grote voorwerpen uit de band gehaald.
Van stukken pijp of ijzer tot M10 bouten etc.....
Klapbanden klappen stuk, is vaak de wang want in het loopvlak zit een staal gordel.
Moet je ook niet krijgen met je caravan, google maar eens.
Kan ook komen door te lage spanning, ga maar eens een stukje rijden met een zachte band, die
wordt erg heet kan ik je zeggen.

Eric
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: lekke band?

Bericht door sufos »

Een klapband kan voor best veel schade zorgen. Even een foto "geleend

Afbeelding"
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: lekke band?

Bericht door DucATIRadeon »

- de out had een duimdik gat in het loopvlak, geen voorwerp gevonden (jammer genoeg want de garage wou ook wel eens weten wat het was geweest). het mysterieuze voorwerp had blijkbaar de stalen banden opzij gedrukt en wrs eruit geblazen door de luchtdruk en omtreksnelheid (ik reed 140kmph) zodra deze niet meer in contact was met het wegdek.
- bandenspanning was minsten 2,5bar en bovendien kwam er geen melding in het display dat de spanning te laag was (ja de sensoren werken wel)
- mocht de band uitklaar klappen dan zal er wat meer overblijven dan de Ferrari daar onze sub staal en als koetswerk hebben en de Ferrari vaak carbon hebben. wel duur klapbandje voor de Ferrari eigenaar...

en een caravan heb ik niet, ik doe alleen aan (motor)aanhanger.
hoe dan ook, ik pleit voor een fysieke band ipv purschuim reparatieset!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: lekke band?

Bericht door SP-Boxer »

#metoo :mrgreen:
"I feel Legacy"
Plaats reactie