Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door Raph »

In Autoweek nummer 21, die vandaag op de mat viel, wordt niet één maar worden twéé Subaru's besproken. Het moet niet gekker worden! :)

De Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition neemt het op tegen Nissan X-Trail DIG-T 160 DCT Tekna. En wint het vergelijk:
IMG_20200522_191849.jpg
De tweede is de Subaru Forester uit 1997. Die wordt besproken in de rubriek Voorganger, waarin een historisch equivalent aan bod komt van een testauto uit het nummer:
IMG_20200522_191807.jpg
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door boswachterfan »

Ik heb die dubbeltest gedownload. Pb maar als iemand hem wil hebben.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door SubieForest »

Grappig trouwens, wij hebben dik 14 jaar in een donkergroene SF5 rondgereden. Wat mij opvalt is dat de buitenmaten van de SF niet eens zo veel verschillen van het nieuwe model, oké hij is 15cm langer en 14cm hoger. Toch ziet de nieuwe er een stuk groter uit dan de oude Subie waar wij in reden.
En de ramen zonder raamlijsten, dat is stiekem toch iets wat ik mis ik bij de huidige modellen. En hoe zit dat met die bumpers tegenwoordig? Mogen dikke uitstekende bumpers gewoon niet meer, of mag het wel maar is het uit de mode?
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door quikfit »

Vijftien cm in autoland kan een wereld van verschil opleveren qua ruimte en uitstekende bumpers zijn nou niet echt voetganger vriendelijk...scheelt al gauw een ster in de Euro NCAP test.
https://nl.wikipedia.org/wiki/EuroNCAP

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door Rene »

De stijlloze deuren vind ik iets wat bij subaru hoort..
Geloof dat ze in 2008 met de komst van de nieuwe impreza destijds er van zijn afgestapt : erg jammer :(
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door Raph »

Stijlloos (de portierruiten :) ), dat hoort inderdaad net zo bij Subaru als de boxermotor en AWD. Inderdaad is het heel jammer dat Subaru er vanaf gestapt is. Wat was de reden die Subaru daar destijds voor gaf?

Overigens heeft de meest recente Peugeot 508 stijlloze portieren. Mede daardoor wordt deze Peus een tegendraadse auto genoemd. Volgens mij is dat een label waar Subaru patent op had.

"Als je maar lang genoeg tegendraads blijft, dan wordt je vanzelf normaal gevonden". Of zoiets...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door SP-Boxer »

Ze zijn er vanaf gestapt, omdat het luidruchtiger is. Voor coupé modellen wordt het nog wel gebruikt. De 508 is een soort vierdeurs coupé, dus het past wel bij dat model auto.

Wat een autojournalist schrijft kun je doorgaans niet serieus nemen. Stijlloze ramen zijn bij sportieve modellen nog altijd heel gebruikelijk.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Niet een maar twee Subaru's in de nieuwe Autoweek

Bericht door boswachterfan »

Her heeft echt iets, die ramen. Zeker als je in de zomer op de camping aan het manouvreren bent met geopende ruiten. Wel jammer dat mijn linker raam nu zo gekrast is dat ik het eigenlijk moet vervangen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie