mag dat?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: mag dat?

Bericht door Propje »

Vanmorgen reed er een rood wit blauw autootje achter me.
2 enge mannen erin.
Ben niet aangehouden.
Volgende week maar eens kijken of ik zin kan vinden.
Weet nu al dat het lang zoeken wordt.
Aju propje
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: mag dat?

Bericht door boswachterfan »

Je hebt in de Regeling Voertuigen met drie eisen te maken: Toelatingseisen, Permanente Eisen en Gebruikerseisen. Sterkte van de bumpers e.d. is aan de fabrikant om aan te tonen bij de toelatingseisen. Daar heb je als gebruiker niets mee te maken en de politie controleert daar ook niet op. De permanente eisen zijn ruwweg de apk eisen. Daar moet het voertuig voortdurend aan voldoen. In de gebruikerseisen staan regels waaraan je moet voldoen als je iets gaat laden, iets gaat trekken enz.
Zitplaatsen zijn beoordeeld bij de toelating. In de permanente eisen staat alleen dat de zitplaatsen deugdelijk bevestigd moeten zijn en dat de vergrendeling van leuningen goed moet werken (5.2.46 RV). Tevens is de roestschade regeling van toepassing op de bevestigingspunten. Da's alles. en dan de gordeleisen, natuurlijk.
Toen ik nog zo'n enge man was in zo'n rood/wit/blauw autootje, zou ik nooit iets hebben gezegd van het weghalen van zitplaatsen. Als er maar niemand zat, natuurlijk. Ik had wel mijn wenkbrauwen opgetrokken bij de bijzondere bumper constructie en gelet op scherpe, uitstekende delen. Want dan kun je een ander benadelen. Niet met ontbrekende zittingen.
Het is heel simpel: Als je de randen van de wet verkent, dan trek je de belangstelling van de hermandad. Nix mis met dat verkennen, we hoeven niet allemaal braaf langs het lijntje te lopen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: mag dat?

Bericht door Propje »

Die bumper komt elk jaar trouw door de apk.
Wat zou de politie mij dan kunnen bekeuren voor die bumper?
Heb vaak aandacht van de wouten te vaak.
Maar ik geef niet op blijf tegen autoriteiten trappen.
En dat kost me vaak blauwe schenen in de vorm van boetes en jrt rustig houden van de rechter.
Maar niet getreurd.
We zijn er nog steeds fockers.
Aju propje
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: mag dat?

Bericht door hummie »

Propje schreef:Wat zou de politie mij dan kunnen bekeuren voor die bumper?
Prima. Mijn beste vrienden zijn het ook niet.
Al teveel onzinnige discussies met ze moeten voeren. Want ze weten je te vinden voor bekeuringen, maar echte misdrijven oplossen laten ze ver na.
Maar dat zul je toch tegen hen moeten gaan uitvechten. Ik heb de uitleg hierboven al gegeven (veiligheid, gevaarlijke delen, voetgangers).
Zie hier https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=40457

En vergeet niet dat ze altijd werkelijk alles op kunnen hangen aan het kapstokartikel, artikel 5 uit de wegenverkeerswet. Zelfs je rokende BBQ in je achtertuin.
Dus succes :okeee:
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: mag dat?

Bericht door Propje »

Tuurlijk hebben ze altijd gelijk daarom ga ik ook niet met ze in discussie dat vinden ze alleen maar prachtig.
Bedank ze meestal hartelijk voor de boete en wens ze een prettige dag.
Aju propje
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: mag dat?

Bericht door hummie »

Propje schreef:Tuurlijk hebben ze altijd gelijk daarom ga ik ook niet met ze in discussie dat vinden ze alleen maar prachtig.
De oude garde vindt dat meestal prachtig en lacht zijn jonge collega die fel de discussie in springt vaak stiekem uit.
Klein detail. Ze hebben echt niet altijd gelijk, en zeker niet als ze een bon voor ' fout parkeren' uit proberen te schrijven wat ze uiteindelijk na een stevige discussie toch niet doen. :mrgreen:
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: mag dat?

Bericht door Propje »

Kan me weer heerlijk als burgertrut verplaatsen.
De banken zitten er weer in gordels ook.
Maar eens zien of we volgend jaar weer off road gaan met deze auto.
Het heeft toch wel z.n beperkingen.
En waarschijnlijk afgelopen vakantie de aandrijflijn naar de gallemiezen geholpen.
Kan niet veel hebben hoor zo.n forester.
Aju propje
Plaats reactie