Forester 2008 LPG/benzine probleem

Motoren, injectiesystemen etc.
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Beste forum leden,
Zojuist voorgesteld op het forum en meteen een brandende eerste vraag.

Wij hebben een forester gekocht uit het bouwjaar 2008, nieuw model. Oorspronkelijk komt ze uit Duitsland en is sinds 2016 in Nederland. Het gaat om een 2.0 ej20 motor op benzine en LPG.
Sinds een maand stottert ze enorm op gas. Meestal onder belasting (rond de 1800 en 2500 toeren) maar ook soms op de snelweg kruissnelheid van 130 op de cruisecontrol. Overschakelen op benzine verhielp het probleem. Maar terug naar gas een kleine bonk en de problemen waren terug.
Op benzine heeft ie nooit geschokt

De auto naar de garage gedaan, kleppen laten stellen, nieuwe lpg bougies er in (nkg platinum 0.6) en nieuwe distributie set.
Auto opgehaald en de problemen waren 10x zo erg. Eerste 30 km geen probleem. Dag erna had m'n vriendin de auto mee en gestrand in Nijmegen. (Moest naar Den Bosch)

Gelukkig wilde de garage de auto ophalen en heeft alles goed na gekeken. Bleek van een bougie het porselein gebroken te zijn, die maakte massa met een warme motor.

Nu de auto weer terug. 10 keer verbeterd maar helaas nogsteeds stotteren en inhouden. Nu ook op benzine. Ondertussen is de auto getest op de lmm, software, lambda sensor. Allemaal niet het geval. Garage heeft wel de pingel sensor los gemaakt. Dit zou beter zijn met het rijden op gas. De sensor doet wel mee met het circuit door vast te maken aan massa.

Hebben jullie nog welkome tips? Op deze manier is rijden een hele sport de motor aan te houden (starten is af en toe ook lastig trouwens)

Met vriendelijke groeten,
DJ
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Hmm,dus voor het garage bezoek liep de auto probleemloos op benzine,ik zou het toch als eerste in de bougies gaan zoeken en de originele(nieuwe) weer monteren en dan op 0.90mm zetten(i.v.m. LPG)
Verder kan je zelf alle stekkers visueel op beschadigingen corrosie/vocht controleren en inspuiten met WD40 o.i.d.
Pas als de auto probleemloos op benzine rijd kan je verder zoeken naar het ''gas'' probleem....dit kan veroorzaakt worden door een vervuild LPG filter en/of LPG-injectors.
Verder nooit een motorstoringslampje zien branden of een foutmelding gehad :?:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Ik zal vragen aan de garage de 0.90mm bougies te installeren, heeft dit geen invloed op het rijden op LPG? De stekkers zal ik morgen eens grondig gaan onderzoeken. Misschien heeft injector reiniger toevoegen aan de benzine nog invloed?

Ook even de vraag over de klopsensor. Is dit schadelijk als deze niet aan het blok zit? Of wordt dit vaker gedaan met het rijden op LPG?
Het LPG filter is 17.000 km vervangen, ik heb mij laten vertellen dat deze goed zou zijn voor 40.000 km dus denk niet dat dat het euvel is. De injectoren zijn gereinigd door middel van wd40 in de leidingen te spuiten. Had geen impact helaas.

Motor storings lampje en knipperende cruise alleen gehad toen de bougie kapot was.
Met vriendelijke groeten,
DJ
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Djpiepo schreef:Ik zal vragen aan de garage de 0.90mm bougies te installeren, heeft dit geen invloed op het rijden op LPG? De stekkers zal ik morgen eens grondig gaan onderzoeken. Misschien heeft injector reiniger toevoegen aan de benzine nog invloed?
Ook even de vraag over de klopsensor. Is dit schadelijk als deze niet aan het blok zit? Of wordt dit vaker gedaan met het rijden op LPG?
De injectoren zijn gereinigd door middel van wd40 in de leidingen te spuiten. Had geen impact helaas.
Nee,die bougies kunnen prima.
Injector reiniger(voor de benzine inspuiting) kan je er in gooien maar verwacht geen wonderen en/of resultaat.
De klopsensor hebben ze ''weggehangen'' om een mogelijk probleem uit te sluiten...maar als die nu op de verkeerde plaats is gemonteerd of hangt/bengelt kan die nu juist voor het probleem op beide brandstoffen zorgen :!: :?: Het beste is om de knock-sensor gewoon op de juiste manier/plaats te monteren als die heel is en juist werkt.
WD40 in je LPG injectoren...er zijn gasinstallaties die problemen hebben met de injectoren na een verloop van tijd,dat los je niet op met WD40.
Er zitten hier op het forum verschillende gas-rijders die je hier vast meer over kunnen vertellen.
Geef wel ff het merk/type LPG installatie op :!:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door erichendri »

Basis blijft altijd benzine dus eerst zorgen dat hij daar goed op loopt.
Knocksensor nooit loshangen, kost je je motor.
2008, is dat een SG of SH?
Kleppen stellen is niet simpel en je bent de auto een paar dagen kwijt.
Moet elke 80-90k gebeuren.
Subaru op lpg rijdt prima op standaard bougies, zet ze wel op 0.8 mm.

Eric
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Het is een 2008 SH model. Bij gevoegd foto's van de installatie en manier waarop de klopsensor nu hangt. Kleppen zijn gesteld. Was de auto 1 week kwijt hiervoor inclusief bougies ( nkg 0.6 mm platinum) en distributie riem/rollers vervangen, waterpomp was niet nodig is mij verteld.

Maandag gaat de sub weer naar de garage. Net met rijden motorstoring lampje plus knipperende cruisecontrol. Auto stil gezet. Ik ga er niet meer mee rijden, is op deze manier ook niet te doen helaas.
Bijlagen
IMG_20190622_211309.jpg
IMG_20190622_211317.jpg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Eerst maar eens de die knock-sensor regelen... :? :o

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door sufos »

Ik ga straks toch even bij mijn auto kijken, ondanks dat dat een SG is. Want volgens mij is die in onze auto ook verplaatst. Dit is overigens gedaan door een hier veel geprezen Subaru monteur/garage. Ik ga er dus vanuit dat hij echt wel weet waar hij mee bezig is, en dat het dus ook zeker zinvol is.
Verhaal erbij was dat de sensor op de originele plek voor LPG op een dusdanige plek hing dat deze nogal storingsgevoelig was. De originele plek heeft dus op benzine geen enkele negatieve invloed.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Precies. Dat is mij ook verteld over LPG. Ook door een goede oud Subaru garage. Helaas is t m nog niet gelukt de Subaru te maken. Nu verplicht om in een upje te rijden helaas...

Ik heb wel gelezen dat veel mensen m IPV aan het blok m aan de versnellingsbak hangen. Misschien dat ie dan minder trilt dan waar die nu hang, hierdoor minder fibraties ontvangt en beter rijd?
Of met het vervangen van de distributie de timing niet goed gezet?

Misschien een compressie test voor eventuele koppakking nuttig?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Djpiepo schreef:Ik heb wel gelezen dat veel mensen m IPV aan het blok m aan de versnellingsbak hangen.
Misschien dat ie dan minder trilt dan waar die nu hang, hierdoor minder fibraties ontvangt en beter rijd?
Of met het vervangen van de distributie de timing niet goed gezet?

Misschien een compressie test voor eventuele koppakking nuttig?
Aan de bak kan,maar zoals ie nu hangt :cry:
De timing zou je kunnen laten controleren,dat duurt niet zo lang.
En wat betreft een compressietest,je moet niet van alles erbij halen,je moet eerst de veranderingen die de garage heeft gedaan controleren(hij reed tenslotte goed op benzine),originele bougies monteren en die op 0,90mm zetten als er 1,0-1,1mm op de sticker van je motorkap staat.
Dan de knock-sensor op een knappe plaats monteren als die zijn werk nog goed doet...anders vervangen.

Heb je een reden om een compressietest uit te laten voeren :?: Is ie heet geweest :?: Gebruikt ie koelvloeistof of olie :?: Zit er koelvloeistof in je olie of olie in je koelvloeistof :?: Zie je luchtbellen in je koelsysteem of expansievat :?:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Heb de garage gezegd dat ik de klopsensor gewoon gemonteerd wil hebben. Mocht deze niet werken er een nieuwe aan hangen.

Qua olie in koelvloeistof of andersom is volgensmij niet van toepassing. Maar goed. Ik weet het niet meer waar ik het moet zoeken...
Bougies gaan weer nieuwe in. De orginele op 0.9 mm IPV de platinum om 0.6 mm.

Ik kreeg vanochtend met weg brengen naar de garage m'n check engine light weer met een knipperende cruisecontrol. 5 seconde later weer weg. Tot 3 keer toe waarvan 2 keer aan de kant moeten zetten, aan en uit met verschrikkelijk moeilijk starten. En de lampjes waren weer uit. Direct OBD er in bij de garage. Maar geen foutcodes aanwezig helaas.
Timing bleek al na gekeken te zijn (voor de 2e keer).

Aangekomen bij de garage bleek dat hij ook al zonder uitlaat heeft gereden om te kijken of er niet een prop in zou zitten. Ook wordt misschien t inlaat spruitstuk nog na gekeken.

Ik hoop dat de garage t voor elkaar krijgt..m volgende week kamperen. Wordt n stuk lastiger zonder de forester.

DJ
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Zojuist de auto opgehaald uit Volkel. Nieuwe bougies voor de 3e keer op 0.8mm. de reis richting Den Bosch zonder problemen. Motor laten draaien en 5 minuten gewacht op mijn vriendin om uiteten te gaan. Nog geen 100 meter verder schokken bonken ect. Naar m'n schoonouders om andere auto maar weer op te halen. Toch besloten om door te rijden. Nog geen 500 meter verder bokken. Alle mogelijke lampjes aan (check engine, ABS en knipperende cruise control). Ondertussen duurt dit al 3 weken. Het lijkt alsof het probleem zich voor doet na ongeveer 30 km rijden. Nog tips? Van Nuland in volkel heeft het helaas tot nu toe niet kunnen maken.
Ook is de o2, sensor in de uitlaat schoon gemaakt.

Met vriendelijke groeten,

DJ
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

ABS ook? Hmm...zitten er 4 gelijke banden onder?
Rij jij soms laag in de toeren?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Er zitten 4 gelijke banden onder. Ik rij niet laag in de toeren. Schakelen bij de 3000 toeren meestal. Af en toe eerder af en toe trek ik m hard door ( niet verder dan 5000 op gas)
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Kan het liggen An verkeerd afstellen van de kleppen? Is werd mij verteld dat juist de inlaat kleppen niet goed stonden met stellen, de uitlaat kleppen waren prima
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Djpiepo schreef:Kan het liggen An verkeerd afstellen van de kleppen? Is werd mij verteld dat juist de inlaat kleppen niet goed stonden met stellen, de uitlaat kleppen waren prima
Het is door mijn hoofd geschoten,maar ik dacht ''het zal toch niet'' :shock: :roll:
Over het algemeen zijn het vaker de uitlaatkleppen die gesteld moeten worden omdat die het zwaarst worden belast(temperatuur).
Het zou wel kunnen verklaren dat ie rot begint te lopen na zo'n 30km...dan zijn de klepstelen uitgezet door de warmte en dan dichten ze niet meer af(uitlaatkleppen). :cry:

Laat de garage dit controleren en eventueel oplossen...en laat zwart op wit zetten dat de klepspeling juist is afgesteld na de extra controle,mocht de motor daarna nog klote lopen dan zou ik de klepspeling door een andere garage (Subaru dealer/specialist) laten controleren...een zogenaamd ''second opinion''. Mocht dan blijken dat de speling van de in en uitlaat kleppen zijn verwisseld dan kan je contact opnemen met de eerste garage en hun de rekening laten betalen of die van hun kwijt te schelden...en daarna nooit meer bij die garage langsgaan.

En met al die lampjes die er branden moet er haast wel een foutcode zijn opgeslagen.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Dankjewel voor je reactie, hier kan ik hopelijk wat mee. Ik heb de auto bij m'n schoonouders staan nu. Alleen de motor aan gezet na de hele nacht er te hebben gestaan. Lampje gaat niet meer weg. Ik hoop dat de garage m kan ophalen
arnosubaru
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2019 18:28

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door arnosubaru »

Ik heb een Outback op lpg. Deze stotterde en bokte steeds meer. Verschillende dingen geprobeerd, geen resultaat. Naar Verdampere in Helvoirt gegaan, zij constateerden na enkele simpele testen dat een injector niet goed werkte. Deze injector vervangen de auto liep perfect. Later dezelfde problemen gehad, zelf de test gedaan.Volgende injector vervangen, loopt weer super, beter dan ooit. Lijkt mij een injector proble
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

@arnosubaru; Djpiepo zijn auto heeft ook op benzine een probleem.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door *thomas* »

Als het probleem zich voor al die garage bezoeken ENKEL stelde bij LPG dan zijn er twee zaken die verkeerd lopen:

- de garage die aan jouw auto werkt (of beter gezegd de monteur) heeft onvoldoende kennis en/of een fout gemaakt (kom zeg, een prop in de uitlaat, het moet niet gekker worden)
- het probleem zit in de gasinstallatie

Ga naar een andere garage / LPG boer.

Trouwens, distributiewissel is weggesmeten geld geweest. Timing hadden ze met oude riem kunnen controleren.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

*thomas* schreef:- de garage die aan jouw auto werkt (of beter gezegd de monteur) heeft onvoldoende kennis en/of een fout gemaakt (kom zeg, een prop in de uitlaat, het moet niet gekker worden)
Wat ik merkwaardig vind is dat de inlaat kleppen te strak stonden i.p.v. de uitlaat kleppen :?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Goedemorgen iedereen,

Ondertussen een heel jaar verder en gelukkig achter het probleem gekomen wat de reden waarom de auto zo slecht liep. Ivm de LPG installatie waren de kabels richting de bougies door geknipt en het stukje van LPG er tussen gesoldeerd. Die soldering liet los en liep daarom soms op wat cilinders te weinig.

Nu het volgende probleem. Auto start, als ik ook maar een halve seconde te lang de sleutel omgedraaid houd, niet. Behalve als ik het gaspedaal in trap, en dan nog duurt het 5/10 seconde voordat ie moeilijk aan slaat. Wel merk ik op dat dit vaker is met warm weer. (Vapour lock?) Ook houd de auto soms in op gas (meestal rond de 2800/2900 toeren hogere toeren geen probleem). Op benzine ook geen probleem.

Ook spoort de auto verschrikkelijk irritant naar rechts. Al 2 keer uit laten lijnen maar helaas geen toegevoegde waarde. Het is zo dat als de weg glad is hij perfect recht vooruit rijd. Zit er een klein hobbeltje in de weg stuurt de auto direct naar rechts. Op de brug geen speling op rubbers ect. Remmen en schijven zijn rondom vervangen (loopt niet aan). Software matig ook de stuursensor opnieuw ingeleerd (10graden links 10 graden rechts draaien via obd 2 poort) hebben jullie tips voor deze lastige problemen?

Met vriendelijke groeten,
DJ
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Goedemorgen iedereen,

Ondertussen een heel jaar verder en gelukkig achter het probleem gekomen wat de reden waarom de auto zo slecht liep. Ivm de LPG installatie waren de kabels richting de bougies door geknipt en het stukje van LPG er tussen gesoldeerd. Die soldering liet los en liep daarom soms op wat cilinders te weinig.

Nu het volgende probleem. Auto start, als ik ook maar een halve seconde te lang de sleutel omgedraaid houd, niet. Behalve als ik het gaspedaal in trap, en dan nog duurt het 5/10 seconde voordat ie moeilijk aan slaat. Wel merk ik op dat dit vaker is met warm weer. (Vapour lock?) Ook houd de auto soms in op gas (meestal rond de 2800/2900 toeren hogere toeren geen probleem). Op benzine ook geen probleem.

Ook spoort de auto verschrikkelijk irritant naar rechts. Al 2 keer uit laten lijnen maar helaas geen toegevoegde waarde. Het is zo dat als de weg glad is hij perfect recht vooruit rijd. Zit er een klein hobbeltje in de weg stuurt de auto direct naar rechts. Op de brug geen speling op rubbers ect. Remmen en schijven zijn rondom vervangen (loopt niet aan). Software matig ook de stuursensor opnieuw ingeleerd (10graden links 10 graden rechts draaien via obd 2 poort) hebben jullie tips voor deze lastige problemen?

Met vriendelijke groeten,
DJ
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

LPG injectoren controleren en installatie laten afstellen?
Heb je een elektrische stuurbekrachtiging? https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... =stuurhuis

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door erichendri »

Auto uitlezen en temperatuursensor waardes uitlezen.
Dat kan het slecht starten veroorzaken.

Is dat inhouden bij het intrappen van het gaspedaal bij dat toerental of tijdens het oprekken vanaf 2000 rpm ot 4000 rpm?

Eric

Eric
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Dankjullie voor de reacties!
Ik heb electrische stuurbekrachtiging. Maar dit wordt niet meer of minder met of zonder warmte. Hij is vooral heel zoekerig. Volgt de weg enorm (iets naar rechts of links aflopend volgt ie dat) er liggen wel 18 inch banden onder, 225 breed 55 hoog. Als het goed is is dit de juiste omtrek, maar niet de 16 of 17 inch die fabrieks af geadviseerd wordt.

Ik zal zo de temp sensoren uitlezen met het starten, zijn daar afwijkende dingen waar ik op moet letten? Kan het ook te maken hebben met een vervuilde klephuis? Het gestotter is op beide manieren, zowel vanaf 2000 naar de 4000 stottert ie af en toe bij de 2900rpm als dat ik 100 rij (dan draait ie 2900 rpm) en dan wil optrekken. Soms is het echt een klein bonkje.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Is wel een kwaaltje met dat elektrische stuurhuis...en des te breder de banden des te meer zoeken...

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door erichendri »

Al een keer goed uitgelijnd incl wielvlucht en askanteling?

Eric
Djpiepo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2019 23:09

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door Djpiepo »

Ik zal mijn winterbanden er eens onder leggen. 16 inch en n stuk smaller. Kijken of de breedte van de band het verschil maakt. Anders moet ik het toch ergens anders zoeken. In de link van de het andere topic wordt beschreven dat de besturing heel zwaar gaat als deze warm is. Hier heeft onze Forrester geen last van. Blijft alleen naar rechts trekken. Deze beweging is ook makkelijk te corrigeren met 2 vingers.

Is al bij 3 verschillende bedrijven uitgelijnd. Alles is na gekeken.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2008 LPG/benzine probleem

Bericht door quikfit »

Ik hoop dat de smallere banden goed uitpakken maar het is geen geheim dat de eerste Foresters met het elektrische stuurhuis problemen hebben.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie