Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Goedemiddag,

In ons voorstel topic heb ik al wat dingen gezegd over onze Forester en de dingen die we inmiddels hebben gedaan... maar... hij rijdt nog niet goed.

Eerst nog even in het kort de dingen die we inmiddels hebben gedaan:
Oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter vervangen;
nieuwe motorolie;
nieuwe remolie en leidingen ontlucht;
pakkingen kleppendeksel vervangen ivm lekkage;
Expansievat vervangen;
Overdrukklep op intercooler vervangen;
Tandriem set vervangen;
Remblokken achter en schijfremmen en remblokken voor;
Bougies vervangen;
Bougiekabels doorgemeten (geen problemen)
MAF sensor doorgemeten (tussen de 1,5 en 2,8 gemeten lijkt dus ook goed)
Brandstof reiniger toegevoegd;
2 nieuwe (2e hands) voorbanden gemonteerd;
Bobine doorgemeten, lijkt in orde.

Wat nog moet:
toch nieuwe bobine en nieuwe bougie kabels besteld
transmissieolie + filter vervangen voor onze automatische versnellingsbak

Maar het probleem blijft nog. De auto start makkelijk, loopt perfect stationair (als een zonnetje). Als de auto stil staat en je geeft gas, reageert hij gelijk en kan je echt toeren maken. Even een klein stukje de garage in of uit rijden, geen probleem. Maar als we dan echt willen gaan rijden, hapert hij. Als je dan gas geeft lijkt hij in te houden. Dan sputtert hij tegen en dan ineens rijdt hij wel door, maar echt makkelijk doorrijden doet hij niet. Omdat we alles qua ontsteking en motorisch wel zo'n beetje hebben gecheckt en gerepareerd/vervangen zijn we op zoek naar andere mogelijke oorzaken. Wie heeft er iets vergelijkbaars mee gemaakt, of heeft nog goeie tips om te checken? Toch ook nog maar een nieuwe MAF sensor?

We hebben een diagnose test geprobeerd, maar het engine lampje gaat dan netjes knipperen. Daar komt niets uit dus. Omdat we zelf de auto niet kunnen uitlezen, want onze Forester heeft een ODB1 en we kunnen alleen een OBD2 uitlezen, gaan we op zoek naar een garage in de buurt die dat wel kan.
Weet iemand een goede Subaru of andere garage in de buurt van Rotterdam, waar dat zou kunnen?

Gelukkig hebben we tot nu toe alles zelf kunnen doen en alleen de onderdelen moeten aanschaffen (thanks mister auto en autodoc!)

Hopelijk is er iemand hier die een goede ingeving heeft, over wat het eventueel zou kunnen zijn.

Groet SANPAT
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door snoef »

Heb je al aan de knocksensor gedacht? Als die er bij op op zit natuurlijk. Bel hier anders even over met Rudy van Nuland.
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door Louis »

Inhouden en ineens doorrijden? Kan ook een lambdasensor zijn. Vraag hier naar bij Rudy.
Als je Volkel te ver weg vindt, kan je Schalkwijk in Oudewater proberen.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door sufos »

Slangen gecontroleerd? Geen valse lucht ergens.
Ik lees ook dat er 2 andere banden zijn gemonteerd. Kijk daarmee enigszins uit, is de rolomtrek voor en achter wel (nagenoeg) hetzelfde ? En ik bedoel dus niet de bandenmaat, want dat zegt niet alles. Een te groot verschil vind de viscokoppeling namelijk niet fijn.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Monteer eerst maar eens de nieuwe bobine en kabels,je kunt daarna altijd nog de lambdasonde,knocksensor,gasklep positiesensor en MAF sensor laten controleren...ik neem aan dat de bougies op 0,8mm staan?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Dank alvast voor jullie reacties!

Rudy van Nuland, even opgezocht op internet, van autobedrijf van Nuland neem ik aan? Volkel is niet naast de deur (± 100km), maar als hij uiteindelijk een oplossing weet...

Knocksensor nog niet aan gedacht, ook even doormeten!

Lambdasensor, ook iets om na te kijken

Slangen zijn ontlucht, voor zover dat nodig was; voordat we de banden hebben vervangen had hij hetzelfde probleem (en de bandmaat is hetzelfde)

Maar we zullen eerst de wijze raad van quikfit volgen, de bobine en bougiekabels zijn onderweg, dus die gaan eerst.
(en de bougies staan allemaal op 8 mm) :)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

SANPAT schreef:Slangen zijn ontlucht, voor zover dat nodig was;
Sufos doelde op valse lucht (bijv. vacuümslangen die loshangen of gescheurd zijn of lekke inlaatspruitstuk pakkingen en dergelijke)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Sjoerd_B
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 sep 2012 17:08

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door Sjoerd_B »

Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt met onze omgebouwde T3, deze had een 2.0 zonder turbo.
3 dagen voordat we naar Frankrijk zouden gaan leek het me een goed idee een koelwater sensor te plaatsen. Na een hoop gerommel lukte het niet echt en heb ik de hele lucht inlaat eraf geschroefd om zo makkelijker bij de waterbrug te komen.
Sensor geplaatst en toen was het wachten op pakkingen om de lucht inlaat weer goed te kunnen monteren, deze kwamen uiteraard pas op de dag van vertrek. Toen maar alles terug geplaatst met de oude pakking en wat vloeibare pakking op de slechte delen. Postbode kwam een uur voor vertrek langs, pakketje in de camper gegooid en vertrokken.

De koelwater sensor werkte mooi, eindelijk een beetje in de gaten houden wat de motor doet. Echter na 50 km snelweg begon het blok een beetje vreemd te doen. Enorm bokken en dan weer prima. Werd ook steeds beroerder, toen toch maar voor de Belgische grens een camping gezocht. 's Avonds alles weer eraf geschroefd en de nieuwe pakking gemonteerd. De volgende dag was dat probleem mooi verholpen. Alleen was de stationair mega beroerd en was ik er klaar mee, dat heeft de ANWB toen nog vakkundig opgelost.

Mocht je nieuwe bobine en kabels niet helpen dan kan dit misschien helpen.
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door JSE »

Die 1,5 tot 2,8 volt van je mag sensor, bij welke toerentallen en belasting was dat?
Als je zonder turbodruk op 2,8 volt zit haal maar gerust een nieuwe, dan is die echt om zeep. 1,5 stationair is ook veel te hoog.
Sjoerd_B
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 sep 2012 17:08

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door Sjoerd_B »

Mocht je deze link nog niet hebben, dan heb je hem nu.
Hier kan je bijna alle service manuals downloaden, maar een forester zonder OBD2 zie ik niet.
Maar misschien heb je er wat aan..

https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?1 ... ce+manuals
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

JSE schreef:Die 1,5 tot 2,8 volt van je mag sensor, bij welke toerentallen en belasting was dat?
Als je zonder turbodruk op 2,8 volt zit haal maar gerust een nieuwe, dan is die echt om zeep. 1,5 stationair is ook veel te hoog.
Even opnieuw getest, stationair op 1,359 V
en kort vol gas geven piekt het naar 2,9V, lang gas geven lukt niet echt.

Je hoort dan een naverbranding in het luchtfilter huis...
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Sjoerd_B schreef:Mocht je deze link nog niet hebben, dan heb je hem nu.
Hier kan je bijna alle service manuals downloaden, maar een forester zonder OBD2 zie ik niet.
Maar misschien heb je er wat aan..

https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?1 ... ce+manuals
thanks!

Ik heb MY 1998 gedownload. Daar zit ook een ODB2 in, maar heb je Subaru apparatuur voor nodig om uit te lezen zie ik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door erichendri »

Klopt, subaru heeft een eigen protocol.
Welk type bougie heb je gemonteerd?
Overigens kunnen elektrische imitatie onderdelen regelmatig problemen geven.
Heeft je forester ook een 17 polige OBD2 stekker?
Hier onder een bericht van mij op de SCN.

Ik ben ook bezig geweest met mijn legacy uit 1999 en lafer 2000.
Werkt niet, zowel een scantool als de elm327 en een android app.
Komt gewoon door hun ssm code / protokol.
De VAG-KKL kabel werkt wel op de laptop, je moet wel FREESSM downloaden
en installeren.
Je kunt er de codes mee uitlezen, wissen en sensor waardes tijdens het rijden aflezen.

Eric
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

erichendri schreef:Klopt, subaru heeft een eigen protocol.
Welk type bougie heb je gemonteerd?
Overigens kunnen elektrische imitatie onderdelen regelmatig problemen geven.
Heeft je forester ook een 17 polige OBD2 stekker?
Hier onder een bericht van mij op de SCN.

Ik ben ook bezig geweest met mijn legacy uit 1999 en lafer 2000.
Werkt niet, zowel een scantool als de elm327 en een android app.
Komt gewoon door hun ssm code / protokol.
De VAG-KKL kabel werkt wel op de laptop, je moet wel FREESSM downloaden
en installeren.
Je kunt er de codes mee uitlezen, wissen en sensor waardes tijdens het rijden aflezen.

Eric
Gisteren ook nog geprobeerd om met laptop aan te sluiten, FREESSM staat er op. Aansluiten werkt, poort toewijzen, testen werkt ook prima. Alleen als je dan een engine check wilt doen, krijgen we een fout melding. Er staat in het begin een melding voor alle auto vanaf MY 1999. Die van ons is in 1998 gemaakt.
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

We zijn weer een goede week verder. Helaas is er vertraging van de levering van de bougiekabels en bobine (komen bij Autodoc vandaan).
Wel alvast de knocksensor gecontroleerd. Deze was door een vorige eigenaar waarschijnlijk ook al eens bekeken, de draad is een keer doorgeknipt geweest en verkeerd aan elkaar geplakt. De binnenkern en buitenkern van de draad maakten contact, dus een soort continue sluiting. De kabel los gemaakt, correct hersteld en terug geplaatst. Dit gaf helaas niet het gehoopte effect, het inhouden/stotteren bij vragen van vermogen/gas geven is nog steeds :(

Hier ergens op het forum ook gelezen, dat je kan proberen de knocksensor niet op het motorblok vast te maken, maar "los" te hangen, omdat hij mogelijk verkeerde geluiden opvangt?
Heeft iemand daar ervaring mee? De auto loopt stationair echt prima, geen pingelend geluid. Zou dat een optie zijn, de sensor verplaatsen?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Hmm,als er aan gerommeld is zou ik de knocksensor vervangen voor een nieuwe...knocksensor heeft niets van doen met stationair draaien alleen onder belasting.
Zaken als kabels,bobine's en sensoren zou ik origineel halen maar ik begrijp dat het aardig in de papieren kan lopen voor een carbage run.
Vergeet je lambdasonde/MAF-sensor niet te checken als de auto na het vervangen van de kabels en bobine nog steeds klote loopt.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Gisteren zijn we bezig geweest met de knocksesor we hebben een nieuwe sensor gevonden en gemonteerd maar helaas geen verandering , we hebben ook weer een orginele kabel kunnen monteren die bij nieuwe sensor zat. We hebben de multimeter op gezet en tijdens het statoinair draaien van de motor gaf de meter die aangesloten zat op + knocksensor en massa motorblok 2,36 volt aan de voltage blijft ook als gas geeft . Dit is volgens mij veel te hoog en staat de regeling de onsteking verkeerd aan te sturen . Heeft iemand een idee wat de voltage moet zijn ? ik vermoed dat deze rond de 1,5v moet zijn?

Heeft ook nog iemand een idee hoe je de ECM moet resetten dat alle fouten er uit zijn ,is dit alleen de - pool los halen voor 30 min of moet dit aan een diagnose apparaat gebeuren ?
Heb dit nog kunnen vinden maar weer niet of dit voor onze forester ook werkt.

procedure:
-------------- 1) Schakel de lichten, airco, stereo of een systeem in de auto uit dat extra stroom bovenop de motor trekt.
2) Koppel de batterij 30 minuten los.
3) Sluit de batterij opnieuw aan.
4) Voordat u de auto voor de eerste keer start, draait u de sleutel naar de AAN-stand, maar draait u de motor NIET om.
Wacht 10-15 seconden zodat het elektronische gasklephuis of IACV tijd heeft om naar de in de fabriek geprogrammeerde thuispositie te gaan.
5) Na het wachten, start de auto en laat hem stationair
draaien zonder enige belasting, lichten, airconditioning etc. 6)
Elke 20 seconden of zo zal de stationair draaien op en neer worden afgesteld als de ECU probeert om het aan te passen aan een stoichiometrische brandstof / lucht mix.
7) Laat de motor 10 minuten draaien, maar RAAK HET GASPEDAAL gedurende deze tijd NIET AAN of schakel iets in dat extra elektrische stroomafname veroorzaakt.
8) Schakel de motor uit en laat de sleutel ten minste 20 sec. in de UIT-stand staan
9) Draai de sleutel per stap (4) 10-15 sec terug naar de ON-stand zonder de motor daadwerkelijk te starten.
10) Start de motor en laat nog 5 minuten stationair draaien zonder het gaspedaal aan te raken en zonder andere systemen in de auto aan te zetten.
11) Schakel de motor opnieuw uit en wacht minstens 20 seconden voordat u opnieuw begint.
12) Neem de auto mee voor een proefrit, want de ECU moet nu volledig worden omgeschoold.
--------------

Gr Sanpat
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Al eens gegoogeld op voltage knocksensor? Waar komt je vermoeden vandaan?
https://us.autologic.com/news/piezoelec ... ck-sensors

https://www.google.com/search?client=fi ... uQQ4dUDCAw

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Hmm volgens jou bestand geef 2,5 volt aan in basis en 5v als de knocksensor is afgekoppeld.
In het Subaru service manual staat dat spanning boven de 2 volt niet klopt ?
Ook al de contacten gecontroleerd geen rare dingen gevonden .

Gr Sanpat
Bijlagen
knocksensor.JPG
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Jij meet bij draaiende motor! Ga er maar vanuit dat de knocksensor goed is als je deze vervangen hebt en het probleem nog steeds het zelfde is,je zou hem voor de zekerheid wel kunnen verplaatsen.Bobines en kabels al gemonteerd? Fotootje van verplaatste Knocksensor(op massabeugel tussen blok en bak)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
Knocksensor Verplaatst.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door Mrdjc »

Er staat dat je de tandriemset hebt vervangen, ik zou als ik jou was er nog een keer naar kijken..
1 tandje erlangs kan hele rare dingen veroorzaken.

En anders, tijd om een lektest met rookmachine uit te voeren in het inlaat traject, mogelijk dat je toch ergens valse lucht aan het aanzuigen bent.

In een ideale wereld zou je gaan loggen wat er gebeurt (Inlaat temperatuur/druk - ontsteking - gasklep positie - motorlast - injectoren - temperatuur - Lambda - pingelsensor)
Op een gegeven moment zou je moeten zien wat er gebeurt, of hij trekt de ontsteking terug als resultaat van pingelen of er komt valse lucht bij en hij probeert het bij te regelen door er brandstof tegenaan te gooien.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door JSE »

Of de hoeveelheid gemeten lucht klopt in de basis al niet.....
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door ReinO »

ik wil niet lullig doen maar had een dealer niet veel sneller dit probleem gevonden en opgelost?
Het is op deze manier zoeken naar de speld in de hooiberg, het kan zoveel zijn.
En bij veel zaken die ik lees moet je ook de ecu resetten anders blijft ie de fouten er in houden met alle gedoe van dien.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

ReinO schreef:ik wil niet lullig doen maar had een dealer niet veel sneller dit probleem gevonden en opgelost?
Het is op deze manier zoeken naar de speld in de hooiberg, het kan zoveel zijn.
En bij veel zaken die ik lees moet je ook de ecu resetten anders blijft ie de fouten er in houden met alle gedoe van dien.
Hi geen probleem hoor, logische gedachte. Naar een garage was waarschijnlijk sneller geweest, maar ook een stuk duurder. We hebben de auto gekocht om mee te doen aan de Carbage run, met de bedoeling om zelf de auto helemaal op te knappen. We zijn met z'n tweeën, waarvan 1 van ons zo'n 20 jaar als automonteur heeft gewerkt. Dus normaal gesproken zou die speld in de hooiberg gevonden moeten worden. Daarnaast is het ook vooral leuk om te doen. Voordeel is ook, dat je wel gelijk de auto leert kennen onder de motorkap!

We zijn nu wel op een punt, dat er inderdaad hulp van buiten bij moet komen, het uitlezen en resetten van de ecu (fouten verwijderen?) kunnen we helaas niet zelf. Dus afspraak is gemaakt, ook gelijk voor de APK, die inmiddels een week of wat verlopen is. De APK moet geen probleem zijn, als het stotteren van auto opgelost kan worden. Dus hopelijk kunnen we volgende week melden dat onze Forester gewoon weer helemaal up and running is!
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door Propje »

Je hebt nu al zoveel gedaan en vervangen.
Snap niet goed dat je niet eerst het hoofd probleem aanpakt?
Tis een oudere auto.
Loopt het ding niet doorschuiven en naar wat anders zoeken.
Of je budget moet oneindig zijn.
En je vindt het leuk om te sleutelen.
Aju propje
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door ReinO »

ik snap de ts nu wel: gaat opgelost worden. ik heb niet het hele topic gelezen maar de kleppen stellen was al voorbij gekomen? speling staat op een sticker in de motorkap ( .....).
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Je hebt inderdaad het topic niet doorgelezen...maar aangezien een van de eigenaren automonteur is neem ik aan dat die de klepspeling gecontroleerd heeft. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

Hij staat vanaf vandaag bij de garage, dus duimen dat hun het uiteindelijke probleem weten te vinden! (en gelijk de auto goedkeuren). Hopelijk kunnen we snel een goeie proefrit maken.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door quikfit »

Subaru dealer of Subaru specialist?
Verse kabels en bobine maakten geen verschil?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SANPAT
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2021 10:04

Re: Onze Forester 2.0 S Turbo uit 1999

Bericht door SANPAT »

quikfit schreef:Subaru dealer of Subaru specialist?
Verse kabels en bobine maakten geen verschil?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Nieuwe kabels (mooie blauwe ngk) en bobine maakte helaas weinig verschil. We hebben ook nog de transmissie olie vervangen, daar zat veel te veel in. Daarna leek het probleem een stuk minder, maar helaas nog niet voldoende. Er zit een storing, die we niet boven water krijgen.

Nu staat hij niet bij een Subaru dealer, maar bij een specialist, die we vooraf uitgelegd hebben wat het probleem is. Hij was ervan overtuigd dat hij het wel zou vinden.
Plaats reactie