Hoi,
Ik heb een Subaru Forester x uit 2004 met 125pk.
Nu zie ik ook dat er x modellen zijn met 158pk. Zou een van jullie weten wat het verschil is tussen de motoren en of je van de 125pk een 158pk kan maken?
Dank voor het lezen,
M.v.g.
Geraldo.
Verschil tussen de 125pk en 158pk
Re: Verschil tussen de 125pk en 158pk
Dat kan je vergeten,de 158pk heeft 2 extra nokkenassen en variabele kleptiming.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Verschil tussen de 125pk en 158pk
De 125 pk is de standaard motor van de SG, na de facelift van de SG is ook de motorisering aangepast en werd het 158 pk.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Verschil tussen de 125pk en 158pk
Hallo,
Quikfit heeft gelijk, is niet te doen of tegen zeer hoge kosten en grote moeite die het niet waard zijn.
Andere computer, andere bak of grotere velgen moet je er ook nog bij zoeken.
Daarbij, APK en verzekering????
Een 158 pk handgeschakeld is alleen op hogere snelheden boven 150-160 duidelijk sneller mits je het hogere / iets grotere toerenbereik gebruikt.
Met een Legacy 2.0R tot ruim 130 idem.
Er is power toegevoegd bovenin door de hogere toeren en om het koppel dat daardoor bij hogere toeren vrijkomt op te vangen is er een verstelbare nokkenas in gezet zodat de trekkracht weer wat lager vrijkomt.
Koop een turbo met meer power of een impreza 2.0R die ook nog wat lichter is.
Zoek op dit forum in eerdere artikelen.
https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... %3F#p49182
Ben
Quikfit heeft gelijk, is niet te doen of tegen zeer hoge kosten en grote moeite die het niet waard zijn.
Andere computer, andere bak of grotere velgen moet je er ook nog bij zoeken.
Daarbij, APK en verzekering????
Een 158 pk handgeschakeld is alleen op hogere snelheden boven 150-160 duidelijk sneller mits je het hogere / iets grotere toerenbereik gebruikt.
Met een Legacy 2.0R tot ruim 130 idem.
Er is power toegevoegd bovenin door de hogere toeren en om het koppel dat daardoor bij hogere toeren vrijkomt op te vangen is er een verstelbare nokkenas in gezet zodat de trekkracht weer wat lager vrijkomt.
Koop een turbo met meer power of een impreza 2.0R die ook nog wat lichter is.
Zoek op dit forum in eerdere artikelen.
https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... %3F#p49182
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Verschil tussen de 125pk en 158pk
Hallo,
Ik weet niet wat een ecu van een 2 ltr. legacy van ongeveer 138 pk doet?
Als je daar op de sloop aan kunt komen.....
Ik rij op 215/65/15 op 7 inch velgen (normaal 205/70/15 6 inch velgen) en daarmee loopt ie met grote tegenwind / storm altijd 180 op de tom tom.
Windstil over de 190. Dat is op de teller over 200 vanwege de wat kleinere rolomvang.
(De windrichting zie je bij ons op het verlengde van onze A! in Duitsland aan de stand van de windmolens....)
Denk er wel aan dat je dan H banden koopt? T is tot 190...... en H 210.....
Ben
Ik weet niet wat een ecu van een 2 ltr. legacy van ongeveer 138 pk doet?
Als je daar op de sloop aan kunt komen.....
Ik rij op 215/65/15 op 7 inch velgen (normaal 205/70/15 6 inch velgen) en daarmee loopt ie met grote tegenwind / storm altijd 180 op de tom tom.
Windstil over de 190. Dat is op de teller over 200 vanwege de wat kleinere rolomvang.
(De windrichting zie je bij ons op het verlengde van onze A! in Duitsland aan de stand van de windmolens....)
Denk er wel aan dat je dan H banden koopt? T is tot 190...... en H 210.....
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Verschil tussen de 125pk en 158pk
Quikfit heeft inderdaad gelijk.
Deze vraag heb ik eerder in en ander forum beantwoord:
"De 2.0i sohc motor werd eerst geleverd met 125 pk. Deze heeft altijd af fabriek een equal length spruitstuk gehad. Echter, met de komst van de Legacy IV in 2003 of 2004 kreeg deze motor een anders gevormd spruitstuk en met wat betere elektronica werd er nog 13 pk extra uit gepeuterd maar toen was de koek wel op voor dit blok. De eerste Foresters SG hebben deze aanpassingen niet en moeten het nog doen met 125 pk.
Vanaf 2005 kwam de 2.0R motor met dohc en een vermogen van 158 pk in de Forester die gelijk een facelift kreeg en 165 pk in de Legacy die ook een facelift kreeg."
Weet niet of ik de link mag plaatsen maar het was deze https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 50&t=98069
Lang verhaal kort, de 158 pk motor is van een nieuwere generatie.
Deze vraag heb ik eerder in en ander forum beantwoord:
"De 2.0i sohc motor werd eerst geleverd met 125 pk. Deze heeft altijd af fabriek een equal length spruitstuk gehad. Echter, met de komst van de Legacy IV in 2003 of 2004 kreeg deze motor een anders gevormd spruitstuk en met wat betere elektronica werd er nog 13 pk extra uit gepeuterd maar toen was de koek wel op voor dit blok. De eerste Foresters SG hebben deze aanpassingen niet en moeten het nog doen met 125 pk.
Vanaf 2005 kwam de 2.0R motor met dohc en een vermogen van 158 pk in de Forester die gelijk een facelift kreeg en 165 pk in de Legacy die ook een facelift kreeg."
Weet niet of ik de link mag plaatsen maar het was deze https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 50&t=98069
Lang verhaal kort, de 158 pk motor is van een nieuwere generatie.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo