Remmen kleven

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Remmen kleven

Bericht door quikfit »

Zuigers/cilinders vast van de remklauw...beste is om ook de afdichtingsringen te vervangen(revisiesetje) :(

Gr.Quikfit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door quikfit op 28 nov 2019 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

is uitgesloten quick. 2 jaar geleden ze zelf gereviseerd met nieuwe zuigers en seals . en vorige week heeft mijn garage ze ook nog los en uit elkaar gehad en niets vreemds kunnen vinden.

IMG_20171222_155412.jpg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Remmen kleven

Bericht door quikfit »

Stuur trillen is voorremmen...aan jouw wat de oorzaak is. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Op de brug zetten, rem paar keer stevig intrappen en kijken of je de wielen rond kan draaien.
Oorzaak 1 van het vastzitten van de remzuiger is de roestrand tussen remzuiger o-ring en stofhoes.
Neem aan dat je al gekeken hebt of de zuiger simpel met een tang terug te knijpen is.
Verder kan je eens naar je L remslang kijken. Lees wel eens dat deze inwendig stuk gaan en daardoor de druk vasthouden.
Ook vrij simpel is om na hard remmen kijken hou de auto de laatste meter uitrolt bij het stoplicht, moet soepel uitrollen, soms zelfs iets terug in een ribbel rollen.

Eric
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

Eric. Dat niet uitrollen was waar ik het aan ontdekte. Momenteel als hij koud is rolt hij wel uit. Eenmaal de remmen warm dan voel je dat de boel niet goed los komt.
Had zelf vanavond ook al bedacht om te kijken of hij druk vasthoud. Want dat vermoed ik wel. Dacht zelf aan de hoofdrem cilinder of de phv of de purge valve. Die van die slang kon ik nog niet. Gaan we ook naar kijken.
Beesie wordt 22 dus zou zo maar kunnen
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

morgen zullen we het weten. net ff overleg gehad met mijn garage en hij begon zonder dat ik het melde ook over een verstopte slang. dus morgenochtend gaan we ff met zijn twee de boel checke .
keep you posted
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Of er druk op blijft staan door een slang kan je zelf controleren.
Draai de nippel los wanneer het wiel weer zwaar gaat.
Aan de andere kant zou de druk door die slang minder snel af moeten bouwen.
Dus na een paar minuten zou je wiel weer soepel moeten kunnen ronddraaien.
Wanneer is je remvloeistof voor het laatst ververst en zit er ABS op je forester??

Eric
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

erichendri schreef:Of er druk op blijft staan door een slang kan je zelf controleren.
Draai de nippel los wanneer het wiel weer zwaar gaat.

dat waren we al van plan ;)


Aan de andere kant zou de druk door die slang minder snel af moeten bouwen.
dat lijkt met rijd ook zo.
anders was hij gister op de snelweg wel roodgloeiend geworden.

Dus na een paar minuten zou je wiel weer soepel moeten kunnen ronddraaien.


Wanneer is je remvloeistof voor het laatst ververst en zit er ABS op je forester??

in 2016 bij aanschaf , in 2018 bij remrevisie en recent ook nog doorgespoeld en geen ABS. tis nog een echte :D :D

Eric

maar we gaan t zien eric . komt goed. ben in ieder geval op t goede spoor gezet. :okeee: beter ff vragen als alles voor niks uit elkaar halen toch
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Remmen kleven

Bericht door justyfever »

Ik had niet ingehaakt op dit verhaal omdat het richting de hill holder ging, maar ik heb ook een rem gehad die bleef hangen door een kapotte slang. Er was niks zichtbaar, klaarblijkelijk inwendig defect waardoor de vloeistof niet goed meer terug kon stromen.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2422
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remmen kleven

Bericht door boswachterfan »

Bij oudere motorfietsen komt dit ook voor.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

Ben 't wel tegen gekomen bij brandstof slangen.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

vanochtend ff op de brug. drukloos maken helpt niet . tikje met de hamer op de klauw wel.
maandag de klauw aan een microscopisch inwendig onderzoek onderwerpen.
wordt er gek van
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Glijbussen gangbaar.
Kan haast niet maar kantelt de zuiger niet iets in de klauw?
Die eerder genoemde rand moet je echt goed wegschuren.
Speling in wiellager soms?

Eric
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2422
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remmen kleven

Bericht door boswachterfan »

Ik heb dit bij een motorfiets gehad, toen had ik de groef, waarin de ring ligt, toch net niet helemaal goed schoongemaakt.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

erichendri schreef:Glijbussen gangbaar.


Eric
u mag door voor de sap centrifuge !!!

pennen waren gangbaar. maar toch setje verse er in en hij is tot nu toe goed :okeee:

laat nu de sneeuw maar komen :D :D

van de week de Hillholder kabel weer monteren en afstellen.


PS . bij navraag leek de oorzaak in de seals (rubbers) van de geleidepennen te zitten. dus niet de pennen zelf. of de rubbers waren uitgezet was dan weer niet helemaal duidelijk. de sets die ik 2 jaar geleden heb gemonteerd waren niet origineel ;)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Niet origineel??
Foei hoor.

Eric. :mrgreen:
mart
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2018 22:12

Re: Remmen kleven

Bericht door mart »

Hoi je heb een nieuwe master cilinder gemonteerd heb je gecontroleerd of je speling heb pedaal - cilinder van 1 of 2 mm dus vrije slag pen in de cilinder, is af testellen diepte anders komt de zuiger niet geheel terug en kan de olie niet retour of minder snel terug
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Remmen kleven

Bericht door quikfit »

mart schreef:Hoi je heb een nieuwe master cilinder gemonteerd heb je gecontroleerd of je speling heb pedaal - cilinder van 1 of 2 mm dus vrije slag pen in de cilinder, is af testellen diepte anders komt de zuiger niet geheel terug en kan de olie niet retour of minder snel terug
Bij navraag leek de oorzaak in de seals (rubbers) van de geleidepennen te zitten,er is geen hoofdremcilinder vervangen.

EDIT: Ik zie dat je reageert op Wivoorst...die is al 5 maanden niet meer actief en heeft zijn Forester(s) verkocht.
Het laatste remmen probleem was van Niksnut. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Tis wel een dingetje om op te letten ivm de compensatiegaatjes.
Remvloeistof kan dan niet terug.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Remmen kleven

Bericht door quikfit »

erichendri schreef:Tis wel een dingetje om op te letten ivm de compensatiegaatjes.
Remvloeistof kan dan niet terug.
Ik weet het,ik herinner me het als de dag van gisteren(school) ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Remmen kleven

Bericht door hummie »

niksnut schreef:de werking is mij bekend en hij werkt echt kruislings op 2 remmen .
Klopt. En dat wisselt (ik geloof naar gelang situatie). Staat uitgelegd in het serviceboekje wat bij de auto hoort.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

:D :D dat boekie is na 8 eigenaren en 22 jaar wel verdwenen
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Remmen kleven

Bericht door hummie »

Ik moet nog ergens een PDF in het engels hebben, maar je gelooft mijn bevestiging wel denk ik he? :D
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Remmen kleven

Bericht door niksnut »

thanks hummie. niet nodig. heb het wp handboek ook wel ergens. daar heb ik meer aan ;)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Heb ff iets gemist, wat werkt er kruislings?

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Remmen kleven

Bericht door hummie »

De hellingrem/hill brake. Daar hadden ze het over.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remmen kleven

Bericht door erichendri »

Maar die wisseling klopt niet, dat is een vast gegeven.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Remmen kleven

Bericht door hummie »

De auto heeft twee kruislings gescheiden remsystemen (blz 7-26), en ik heb altijd begrepen dat het balletje van de hellingrem maar 1 van die 2 inschakelt?
Het plaatje (hieronder) wat niksnut plaatste lijkt dat ook te bevestigen (front-right, rear-left). Of zitten er twee van die balhuizen in?

Naja. In elk geval werkt het kruislings. Wisselend heb ik dan waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Uw voertuig heeft twee afzonderlijke circuitremsystemen. Elk circuit werkt diagonaal over het voertuig. Als een circuit van het remsysteem zou falen werkt de andere helft van het systeem nog steeds.
Afbeelding
Plaats reactie