hill assistant?
hill assistant?
Of hoe heet het precies bij Subaru.
Heb er veel last van.
Als je een helling niet haalt en je moet terug uit.
Blokkeren de voorwielen
Het zal vast ergens goed voor zijn.
Maar ik kan er niet meer mee sturen.
Je wiel blokkeert en je glijd naar achteren met voorwielen die niet meer te besturen zijn.
Kan ik het uitschakelen(zekering eruit)?
En wat als ik zonder rijd?
Heb er veel last van.
Als je een helling niet haalt en je moet terug uit.
Blokkeren de voorwielen
Het zal vast ergens goed voor zijn.
Maar ik kan er niet meer mee sturen.
Je wiel blokkeert en je glijd naar achteren met voorwielen die niet meer te besturen zijn.
Kan ik het uitschakelen(zekering eruit)?
En wat als ik zonder rijd?
Aju propje
Re: hill assistant?
Hallo,
De Hill Assist zat bij mijn SG Handbak op de achterwielen en blokkeert de achterwielen alleen als je de koppeling ingetrapt houdt en dan de rem intrapt en weer loslaat tot je weg rijd.
En dan alleen bij neus omhoog.
Bij de nieuwere modellen alleen voor enkele seconden.
Als de voorwielen blokkeren is dan het remsysteem wel in orde, de remkrachtverdeler?
De Hill Assist zat bij mijn SG Handbak op de achterwielen en blokkeert de achterwielen alleen als je de koppeling ingetrapt houdt en dan de rem intrapt en weer loslaat tot je weg rijd.
En dan alleen bij neus omhoog.
Bij de nieuwere modellen alleen voor enkele seconden.
Als de voorwielen blokkeren is dan het remsysteem wel in orde, de remkrachtverdeler?
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: hill assistant?
Volgens mij blokkeert hij juist diagonaal aangezien hij slecht in een van de beide remcircuits zit opgenomen...
Maar hier voor geldt ook dat je hem los kunt gooien. Als het goed is zit er een extra kabel aan je koppelingsgaffel. Als je deze loshaalt werkt hij niet meer.
Maar hier voor geldt ook dat je hem los kunt gooien. Als het goed is zit er een extra kabel aan je koppelingsgaffel. Als je deze loshaalt werkt hij niet meer.
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: hill assistant?
Voorwielen krijgen iets meer remkracht dus is normaal dat ze blokkeren.
Doe je niks aan.
Beter is om bij achteruitrijden als je remt ook de handrem tegelijk aantrekken, neem aan dat je in low gear en achteruit ingeschakeld terug rijdt.
Eric
Doe je niks aan.
Beter is om bij achteruitrijden als je remt ook de handrem tegelijk aantrekken, neem aan dat je in low gear en achteruit ingeschakeld terug rijdt.
Eric
Re: hill assistant?
Ja maar op de helling blijft de auto niet meer staan op de handrem.
Hij rijd naar achter.
Moet de remhendel zo onmeunig hard aantrekken.
Kan er noet uit om parcour te verkennen
Remblokken zijn ook niet veel meer hoor.
Nog iets van 2.5 tot 3 mm
Na de vakantie maar vervangen
Hij rijd naar achter.
Moet de remhendel zo onmeunig hard aantrekken.
Kan er noet uit om parcour te verkennen
Remblokken zijn ook niet veel meer hoor.
Nog iets van 2.5 tot 3 mm
Na de vakantie maar vervangen
Aju propje
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: hill assistant?
Handrem een keer op de juiste manier afstellen mischien een optie?
Eis is dacht ik op 8-10% moet hij blijven staan.
In lowgear en 1ste versnelling parkeren.
Eric
Eis is dacht ik op 8-10% moet hij blijven staan.
In lowgear en 1ste versnelling parkeren.
Eric
Re: hill assistant?
Handrem afstellen moet zowiezo een keer.
Na de vakantie zal er wel geen remvoering meer opzitten.
Maar in zware moeilijke condities vind ik het juist prettig om de motor te laten draaien.
Als je hem compleet afwurgt in z.n 1 in low start hij lastig daarna.
Maar de koppeling kan het dan ook niet meer aan.
Eigenlijk ben je al verloren als je halverwege een heuvelklim stil komt te staan.
Je moet dan terug en nwe. Aanloop nemen.
En juist dan blokkeert mijn voorwiel li of re.
Volgens mij niet 2 tegelijk.
Tis vervelend want je auto word slecht bestuurbaar.
Zal straks eens onder de motorkap duiken.
Zoals hierboven beschreven extra hendel bij kopp. Hevel
Na de vakantie zal er wel geen remvoering meer opzitten.
Maar in zware moeilijke condities vind ik het juist prettig om de motor te laten draaien.
Als je hem compleet afwurgt in z.n 1 in low start hij lastig daarna.
Maar de koppeling kan het dan ook niet meer aan.
Eigenlijk ben je al verloren als je halverwege een heuvelklim stil komt te staan.
Je moet dan terug en nwe. Aanloop nemen.
En juist dan blokkeert mijn voorwiel li of re.
Volgens mij niet 2 tegelijk.
Tis vervelend want je auto word slecht bestuurbaar.
Zal straks eens onder de motorkap duiken.
Zoals hierboven beschreven extra hendel bij kopp. Hevel
Aju propje
Re: hill assistant?
Aju propje
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: hill assistant?
Bij mij zit hij naast de linkerbalk, tussen schokbrekerpoot en schutbord.
Kon er zelf lastig bij 2 jaar geleden toen hij bleef hangen.
Heb de kabel losgegooid toen en zo rijdt ik nog rond.
Eric
Kon er zelf lastig bij 2 jaar geleden toen hij bleef hangen.
Heb de kabel losgegooid toen en zo rijdt ik nog rond.
Eric
Re: hill assistant?
De koppeling is toch kabelbediend bij mijn auto?
Of toch hydraulisch?
Jij zegt linkerbalk( bestuurderszijde neem ik aan?)
Maar de enigste kabel die ik zie is die van de kopp.
Of toch hydraulisch?
Jij zegt linkerbalk( bestuurderszijde neem ik aan?)
Maar de enigste kabel die ik zie is die van de kopp.
Aju propje
Re: hill assistant?
Aju propje
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: hill assistant?
Hij zit bij mijn auto pal naast de balk.
Zit een hevel op met een veer.
Eric
Zit een hevel op met een veer.
Eric