Elektrische achterklep Forester 2014

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Fredhul
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:28

Elektrische achterklep Forester 2014

Bericht door Fredhul »

Ik heb een elektrische bediening voor de achterklep van mijn Forester 2014 gekocht. Ziet er allemaal goed uit maar geen enkele installatie beschrijving. Nu lijkt het mij voor 95 % geen probleem want de draden en connectors passen maar op 1 manier. Er zitten echter een paar aansluitingen die ik verwarrend vind:
1. De 12 volt voedingsdraad met het opschrift (12 v + B+ B), hier zit aan het uiteinde een stekkertje met de vorm van een zekering met daar bovenop twee zekeringen. Mijn vraag, kan ik die op een willekeurige lege plek in mijn zekeringkastje pluggen?
2. Van het besturingskastje van de elect. achterklep loopt een gele draad naar het dashbord met het opschrift (central control line) deze draad heeft geen connector is alleen gestript. Heeft iemand een idee waar deze mee verbonden moet worden?
3. In de achterklep heb ik de bijgeleverde bedieningsschakelaar geplaatst hier zit ook een gele gestripte draad aan met chinese tekens erop, ik heb geen idee waar hij aangesloten moet worden?
Aan deze bedieningsschakelaar zitten ook een zwart-rode draad (grond wire) dat is wel duidelijk die gaat aan het chassis. En er zit een rode draad aan met het opschrift (connect the 12 volt unlocking line), waar moet deze aan bevestigd worden?
Ik hoop dat ik iemand een uitdaging gegeven heb!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Elektrische achterklep Forester 2014

Bericht door quikfit »

Heb je een naam/merk of typenummer op je aanwinst staan?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Elektrische achterklep Forester 2014

Bericht door SP-Boxer »

Klinkt als een aankoop bij onze Chinese vrienden. De eerste die ik daar vond gaf aan dat je na ontvangst je mailadres kon toesturen voor een installatiehandleiding.
Inderdaad even beginnen met contact zoeken met de verkoper. Ik heb hier in NL nog niet eerder gehoord dat iemand hier mee bezig was.

Zou wel leuk zijn als je het aan de praat krijgt.
"I feel Legacy"
Fredhul
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:28

Re: Elektrische achterklep Forester 2014

Bericht door Fredhul »

Nee ik heb geen merk of typenummer.
Fredhul
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2021 15:28

Re: Elektrische achterklep Forester 2014

Bericht door Fredhul »

Heeft er iemand een elektrisch schema van een Forester 2014?
Plaats reactie