Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Busje komt zo
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:25

Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door Busje komt zo »

Hallo allemaal,

Mijn Outback uit 2005 lekt.
Vanochtend was plafond bij zonneklep rechts vochtig en een paar kleine plekjes bij zonneklep links. Vanmiddag lag er een plas water bij de voeten bijrijder en was de vloer bij de bestuurder nat.
Ik heb een sunroof, dus ik verdenk de afwateringskanaaltjes van de subroof.

Op Youtube vind ik wel wat filmpjes over verwijderen bekleding (headliner), maar niet bij de outback van mijn bouwjaar.

Heeft een van jullie ervaring hiermee? weet je een filmpje op Youtube? Moet ik op bijzondere dingen letten (oa airbags)?

Kortom, alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Remo
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door boswachterfan »

Heb je al in de bak van het dak gekeken of er niet vuil voor het gaatje zit? Dan loopt de bak over.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Busje komt zo
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:25

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door Busje komt zo »

Ik heb gezocht naar een gaatje, maar ik weet niet waar ze zitten. Ik verwacht voor in beide hoeken, maar het spoilerdeel van het schuifdak is daar dan omhoog gekanteld en ik kan er daardoor niet goed bij.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door boswachterfan »

Andersom zoeken? Kijken waar de slangen uitkomen (spatbord?) En proberen te blazen, voorzichtig.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Busje komt zo
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:25

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door Busje komt zo »

Dank Quickfit voor de links. Ik had blijkbaar niet de goede zoektermen.
Ik heb het probleem gisteren opgelost.
Voorste deel van de liner losgehaald (tot net achter de gordels en toen zag ik de slangetjes van de afvoeren al goed zitten. Die zitten echt heel los op de tules die uit het dak komen.
Er zat wat troep in, maar ik kon geen hele grote blokkades zien. Vervolgens de slangetjes doorgespoten met water (60 cc spuit) en met lucht (compressor). Slangetjes lopen weer goed door. Slangetjes weer gemonteerd en geborgd met een tie-wrapje.
Tuinslang op het dak gezet en de lakkage is voorbij.
Zoals in dat filmpje te zien is dat je het gootje aan de voorzijde kunt controleren en schoonmaken: Dat kan dus niet bij mij, omdat de "spoiler"(het voorste deel van het sunroof dat omhoog kantelt), in de weg zit. Het zou fijn zijn als je dat makkelijk even weg zou kunnen halen.
Dat wordt de volgende actie, want ik sta onder een berk en die laten zo veel troep vallen dat het een wonder is dat ik dit probleem niet eerder heb gehad.

Groeten Remo
Gebruikersavatar
Busje komt zo
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:25

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door Busje komt zo »

Oh, en de tip van Boswachterfan:
Bedankt, maar ik denk niet dat dat een veilige methode is als ik zie hoe los de slangetjes op de tules zitten. Als ze losschieten achter de liner,en je hebt het niet door dan wordt het helemaal een waterballet in de auto.

Groeten Remo
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Outback 2005 Binnenbekleding dak verwijderen

Bericht door Propje »

Een Stihl.kettingzaag Brengt uitkomst.
Een berk is maar voor een ding goed en dat is hop in de houtkachel
Aju propje
Plaats reactie