Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
Subarufan
Berichten: 218
Lid geworden op: 30 jun 2021 09:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Subarufan »

Vind de velgen best mooi staan onder een Forester. :)
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

de Royal Enfield 500 Bullet op de testbank gehad voor afstellen, was wel nodig...
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:Gisteren nieuwe Zimmermann schijven en Bosch blokken gemonteerd.
Kilometerstand 355.679

Gr.Quikfit :mrgreen:

zo zo dan zijn nog eens schijven ,,, je gaat het ruige pad op :driving:
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Had er al zo'n setje onder zitten...maar schijven en blokken slijten en moeten zo af en toe vervangen worden. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Naar aanleiding van een verzoek van sufos het aantal smilies verdubbeld dat via de editor beschikbaar is.

En een oproep voor een vrijwillige bijdrage aan de jaarlijkse hostingkosten gedaan aan de bezoekers van Subaruforum.nl.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:Naar aanleiding van een verzoek van sufos het aantal smilies verdubbeld dat via de editor beschikbaar is.

En een oproep voor een vrijwillige bijdrage aan de jaarlijkse hostingkosten gedaan aan de bezoekers van Subaruforum.nl.
nou gelukkig :dance: kom nu maar op met de onderwerpen :lol: :lol: :lol:

zijn wel leuk die poppetjes
Groet Robert
Gebruikersavatar
jakkerma
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 apr 2016 08:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door jakkerma »

Winterwielen gemonteerd.
Zijn zwart omdat op de vorige Forester Hawk carbon remblokken zaten: alles zwart..

Afbeelding
Gebruikersavatar
jakkerma
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 apr 2016 08:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door jakkerma »

O jée, plaatje doet het niet..
Nu wel.
Het plaatsen gaat hier anders.
Bijlagen
Winterwiel
Winterwiel
Laatst gewijzigd door jakkerma op 02 nov 2021 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

jakkerma schreef:O jée, plaatje doet het niet..
Zie de uitleg op https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... sen#p64816
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door subfan »

4 nieuwe Vredestein Quatrac All Seasons 225/55/17 besteld.
Vrijdag montage.
2,5-3 mm Michelin prymacy4 zomerband word me iets te weinig voor in de winter.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

image001.png
ja het is gelukt foto's te plaatsen!

dit is dus mijn gebakje, hier nieuw bij de importeur.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

:clap:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Netjes! Mooie kleur ook. Heb je 'm al, of mag je de Outback binnenkort gaan ophalen?

Maar als je dit hier zo post, dan concludeer ik dat jouw hobby "nieuwe auto's kopen" is... :)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Volgens mij was dit een foto van zo’n 6 jaar geleden ;-)
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

SP-Boxer schreef:Volgens mij was dit een foto van zo’n 6 jaar geleden ;-)
Netjes! Mooie kleur ook. Heb je 'm al, of mag je de Outback binnenkort gaan ophalen?

Maar als je dit hier zo post, dan concludeer ik dat jouw hobby "nieuwe auto's kopen" is... :)
klopt, is nu 6 jaar geleden!

mijn hobby is nog altijd klassieke motoren (Ducati, Royal Enfield, hopelijk binnenkort Vincent HRD na flinke sparen); de auto is voor mij van A naar B(eter).
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

DucATIRadeon schreef: hopelijk binnenkort Vincent HRD na flinke sparen.
Bijzondere keuze, hoe kom je tot zoiets? Eentje halen uit de UK of staat hier ook weleens wat te koop?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef:Volgens mij was dit een foto van zo’n 6 jaar geleden ;-)
:oops:
DucATIRadeon schreef:mijn hobby is nog altijd klassieke motoren (Ducati, Royal Enfield, hopelijk binnenkort Vincent HRD na flinke sparen).
Afbeelding
Zoiets?
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

Raph schreef:
SP-Boxer schreef:Volgens mij was dit een foto van zo’n 6 jaar geleden ;-)
:oops:
DucATIRadeon schreef:mijn hobby is nog altijd klassieke motoren (Ducati, Royal Enfield, hopelijk binnenkort Vincent HRD na flinke sparen).
Afbeelding
Zoiets?
ja zoiets maar dan zonder de race franjes er op.

vooraf: ik heb werkelijk helemaal niks, en dan bedoel ik ook niks, met 2takt motoren. its al 4T bangers for me, mate!

voor mijn leeftijd (<40) heb ik het genoegen gehad om aan diverse soorten Ducati's te mogen sleutelen vanaf 1959 tot aan 2012 (125/160/175/200/250/350 1cilinder koningsasser, 750/860/900 2cilinder koningsasser, pantah, paralleltwin (daar race ikzelf ook nog mee op TT Assen), 2kleppers (600/695/750/900/1000/1100) en 4kleppers (748/851/916/996).
maar niet alleen Ducati, maar ook Benelli (350RS), Honda VF750C (V4 chopper met bardan, had het blok van de VFR wat een afgeleide is van de befaamde RC34), Husqvarna (630SMC), KTM (heel veel LC4 waaronder mijn eerste Duke 620 van 1994, ook nog eens de eerste van zijn soort!) en natuurlijk Royal Enfield.
de Enfields (we hadden er 2 gekocht toen we in de Emiraten woonden (ikzelf 1985 t/m 2003) hebben we terug gereden in 2007 toen pa met pensioen ging, ik op de RE 2002, pa op de EI 1996.

sinds NL word gepest met o.a. N2 en CO2 uitstoot caps, en natuurlijk NL weer als braafste leerling in de EU klas vooraan moet pronken en daarmee 100kmph als max heeft gemaakt, heeft het mij het (motor)rijden behoorlijk bedorven. maar zowaar heb ik een arsenaal aan klassiekers, die rijden het prettigst (en blijven het langst heel) rondom die snelheid! en ja hoor ik geniet veel meer met ouwe meuk rond tokkelend binnendoor en als het moet op de A en N wegen. de Royal Enfield met zijn agrarische trekken/karakter is een waar genot! vorige week op de testbank voor afstelling na een aantal "veranderingen" (535 hoge compressie zuiger en 32mm Dellorto carb en absorbtiedemper zijn de enige motorische aanpassingen): origineel 22pk. nu: 24pk@5000rpm en 42Nm@3400rpm. je tokkelt "gewoon" 50kmph in de 4de (top) versnelling en het rekt door tot 142kmph bij 5000rpm, in dezelfde versnelling, met gemak!! how cool is that!!

hoe kom ik bij een Vincent HRD? omdat ik erg van techniek houd, en gek genoeg niet te oud want daar is de lol vanaf. begrijp me niet verkeerd: wat er tegenwoordig allemaal kan (zie MotoGP en F1 als voorbeeld) vind ik ronduit fascinerend, maar het is niet "mijn ding".
engelse motoren: terminally ill, but never fatal.
hoe mooi is het om de evolutie van toen te zien, ik meen de jaren '30 tot '80 zijn zo veel innovaties geweest, de piek zeg maar, daarna is het gaan uitvlakken.

mijn hobby is dus niet subaru per se, kon ik maar aan autos sleutelen dan had ik al lang een Leggy 4 diesel gehaald als project! maarja 2 leeggiet is dan weer te. doe mij dan maar een bukhanka (serieus!) en die lekker pimpen met creature-comforts (fatsoenlijke speakers, goede enkele DIN radio, tablet als navi (wie had dat ook weer gedaan in zn forester hier? heel leuk idee!!). maar grootste voorwaarde: de motor moet achterin kunnen (wil geen aanhanger meer).

@sufos: helaas op de mainland zijn ze vrij stevig aan de prijs, ok ze zijn veelal in goede nette staat (vooral in DE). in UK staan er een paar variërend van kratten tot concours, ik zoek meer tussenin. moet wel wat te doen hebben :D
heb mn hele motor harem in de verkoop (op de RE, de koningsasser en 1 mss 2 paralleltwins) om zowel ruimte als financiering te maken voor een Vincent: de Rapide C.

zo! lang verhaal. maar dan weet je waar mijn echte interesses liggen en dat ik vooral niet mainstream wil.

dus, wie interesse heeft in een 2012 KTM990 SMT of diverse Ducati Paralleltwins als projecten, of mijn 500 desmo racer, laat maar weten!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Prachtige motorfiets, The Vincent. In de jaren 80 nog eens iemand ontmoet op de motorcamping in Montclar sur Gervanne met zo'n fiets. Iemand die in de off shore werkte, ook zo'n techneut dus :) Die reed er heel Europa mee door en spaarde hem niet. Geweldig. Succes met zoeken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

boswachterfan schreef:Iemand die in de off shore werkte
zit meer onshore dan offshore, daar waar een raffinaderij, vliegveld, tankfarm of terminal is, ben ik wel te vinden.
dit jaar nog 2 maanden offshore in Brazil gedaan, en 1 week offshore in Noorwegen. in de planning staat, als het door gaat volgend jaar, offshore in Arctic Rusland...

maar dat betekend niet dat je bakken met geld verdiend! dankzij onze NL belastingstelsel moeten we heel wat inleveren!
jaren 80 was andere koek, toen waren het nog letterlijk cowboys! was linke soep, maar betaald ook naar rato!

even goed, we moeten nog even sparen :(
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

DucATIRadeon schreef:doe mij dan maar een bukhanka (serieus!) en die lekker pimpen met creature-comforts (fatsoenlijke speakers, goede enkele DIN radio, tablet als navi (wie had dat ook weer gedaan in zn forester hier? heel leuk idee!!). maar grootste voorwaarde: de motor moet achterin kunnen (wil geen aanhanger meer).
Mag ik dan iets vergelijkbaars voorstellen? De Volvo C30. Maar wel met een extra '3', wat een héél groot verschil maakt.... :)
Afbeelding

Of mijn persoonlijke favoriet, de Volvo TP21!
Afbeelding
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Propje »

Ducatiradeon als je nog interesse hebt in een Nederlandse Track Diesel la maar horen?
Aju propje
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door forbert »

DucATIRadeon schreef:
Raph schreef:
SP-Boxer schreef:Volgens mij was dit een foto van zo’n 6 jaar geleden ;-)
:oops:
DucATIRadeon schreef:mijn hobby is nog altijd klassieke motoren (Ducati, Royal Enfield, hopelijk binnenkort Vincent HRD na flinke sparen).
Afbeelding
Zoiets?
ja zoiets maar dan zonder de race franjes er op.

vooraf: ik heb werkelijk helemaal niks, en dan bedoel ik ook niks, met 2takt motoren. its al 4T bangers for me, mate!

voor mijn leeftijd (<40) heb ik het genoegen gehad om aan diverse soorten Ducati's te mogen sleutelen vanaf 1959 tot aan 2012 (125/160/175/200/250/350 1cilinder koningsasser, 750/860/900 2cilinder koningsasser, pantah, paralleltwin (daar race ikzelf ook nog mee op TT Assen), 2kleppers (600/695/750/900/1000/1100) en 4kleppers (748/851/916/996).
maar niet alleen Ducati, maar ook Benelli (350RS), Honda VF750C (V4 chopper met bardan, had het blok van de VFR wat een afgeleide is van de befaamde RC34), Husqvarna (630SMC), KTM (heel veel LC4 waaronder mijn eerste Duke 620 van 1994, ook nog eens de eerste van zijn soort!) en natuurlijk Royal Enfield.
de Enfields (we hadden er 2 gekocht toen we in de Emiraten woonden (ikzelf 1985 t/m 2003) hebben we terug gereden in 2007 toen pa met pensioen ging, ik op de RE 2002, pa op de EI 1996.

sinds NL word gepest met o.a. N2 en CO2 uitstoot caps, en natuurlijk NL weer als braafste leerling in de EU klas vooraan moet pronken en daarmee 100kmph als max heeft gemaakt, heeft het mij het (motor)rijden behoorlijk bedorven. maar zowaar heb ik een arsenaal aan klassiekers, die rijden het prettigst (en blijven het langst heel) rondom die snelheid! en ja hoor ik geniet veel meer met ouwe meuk rond tokkelend binnendoor en als het moet op de A en N wegen. de Royal Enfield met zijn agrarische trekken/karakter is een waar genot! vorige week op de testbank voor afstelling na een aantal "veranderingen" (535 hoge compressie zuiger en 32mm Dellorto carb en absorbtiedemper zijn de enige motorische aanpassingen): origineel 22pk. nu: 24pk@5000rpm en 42Nm@3400rpm. je tokkelt "gewoon" 50kmph in de 4de (top) versnelling en het rekt door tot 142kmph bij 5000rpm, in dezelfde versnelling, met gemak!! how cool is that!!

hoe kom ik bij een Vincent HRD? omdat ik erg van techniek houd, en gek genoeg niet te oud want daar is de lol vanaf. begrijp me niet verkeerd: wat er tegenwoordig allemaal kan (zie MotoGP en F1 als voorbeeld) vind ik ronduit fascinerend, maar het is niet "mijn ding".
engelse motoren: terminally ill, but never fatal.
hoe mooi is het om de evolutie van toen te zien, ik meen de jaren '30 tot '80 zijn zo veel innovaties geweest, de piek zeg maar, daarna is het gaan uitvlakken.

mijn hobby is dus niet subaru per se, kon ik maar aan autos sleutelen dan had ik al lang een Leggy 4 diesel gehaald als project! maarja 2 leeggiet is dan weer te. doe mij dan maar een bukhanka (serieus!) en die lekker pimpen met creature-comforts (fatsoenlijke speakers, goede enkele DIN radio, tablet als navi (wie had dat ook weer gedaan in zn forester hier? heel leuk idee!!). maar grootste voorwaarde: de motor moet achterin kunnen (wil geen aanhanger meer).

@sufos: helaas op de mainland zijn ze vrij stevig aan de prijs, ok ze zijn veelal in goede nette staat (vooral in DE). in UK staan er een paar variërend van kratten tot concours, ik zoek meer tussenin. moet wel wat te doen hebben :D
heb mn hele motor harem in de verkoop (op de RE, de koningsasser en 1 mss 2 paralleltwins) om zowel ruimte als financiering te maken voor een Vincent: de Rapide C.

zo! lang verhaal. maar dan weet je waar mijn echte interesses liggen en dat ik vooral niet mainstream wil.

dus, wie interesse heeft in een 2012 KTM990 SMT of diverse Ducati Paralleltwins als projecten, of mijn 500 desmo racer, laat maar weten!
Couldn’t agree with you more!
Groets, Forbert.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

Raph schreef:
DucATIRadeon schreef:doe mij dan maar een bukhanka (serieus!) en die lekker pimpen met creature-comforts (fatsoenlijke speakers, goede enkele DIN radio, tablet als navi (wie had dat ook weer gedaan in zn forester hier? heel leuk idee!!). maar grootste voorwaarde: de motor moet achterin kunnen (wil geen aanhanger meer).
Mag ik dan iets vergelijkbaars voorstellen? De Volvo C30. Maar wel met een extra '3', wat een héél groot verschil maakt.... :)
Afbeelding

Of mijn persoonlijke favoriet, de Volvo TP21!
Afbeelding
als je mij ergens geen plezier mee doet is het een vol@$£^%@%vo!
van de zaak moet ik wel eens eentje mee nemen (V60 of V70, opzicht niet slecht voor snelweg rijden only), maar zou NOOIT een kopen!! bloody overrated, net als al die andere 20-in-een-dozijn merken.
die XC90, met de Porsche Cayenne en Cadillac Escalade, grootste miskleunen op 4x4 gebied, is een en al hormoonbooster en haantjes wagen, ze kunnen niet eens fatsoenlijk in een grasveldje rijden!

that's just me.
ja ik heb iets tegen Volvo als dat niet al bekend was...
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door forbert »

Tjonge jonge, nogal uitgesproken, niet?
Succes met je zoektocht naar de series C Rapide.
Ik kom nog van de tijd dat ik mn Commando naast n slordig geparkeerde en uitziende Vin zette in mn oude woonplaats. Wij raakten te praat en het werd erg leuk. He was just on hollidays.
Moet je nou s om kommuh.
Groets, Forbert.
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Propje »

Mag er toch graag naar kijken.
En er staan gewoon 5 porsche astonmartin en z8 en een bullit in deze parkeerkelder op m.n werk.
Maar vind dit toch echt de auto met de meeste klasse.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is wat mij betreft pure klasse.
De engelsen italianen en zweden heb toch echt wel smaak.
Aju propje
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

forbert schreef:Tjonge jonge, nogal uitgesproken, niet?
ja wellicht.
moet ook toegeven dat het trauma grotendeels komt door mn werkgever met Volvo fetish, maar goed, hij neemt alleen dit merk omdat hij er goed in zit, terwijl wij er mee moeten rijden (vanaf hooge noorden naar Schiphol/alkmaar/vlissingen/antwerpen/brussel/marseille/munchen/CZ/polen etc).

ik zei al dat ik in de emiraten heb gewoond, daar hebben wij 3 generaties Legacy gehad in 24jaar tijd. allemaal non-turbo, en allemaal zijn ze in de woestijn geweest (Al Ain, Mirfa, Jebel Dhana, Ruwais) en de bergen (Ras Al Khaimah, Fujairah, Omanm Hatta), never nooit niet een keer problemen gehad, en nooit vast geraakt (zand tot de bodemplaat aan toe!) of gestrand (overstromende wadi's).
de eerste:
Afbeelding

de 2de:
Afbeelding

de 3de (met 2.2L motor, een GLX?, grandiose wagen!):
Afbeelding
dus een beetje offroaden kunnen ze wel. nooit zere rug gehad of ander discomfort, dus comfort genoeg (relatief).
mijn eerste eigen subaru was een Leggy 4 2004 met 2.0R motor, ook een fijne sportieve wagen. naast mijn huidige outback wel de mooiste vind ik.

goed, terug naar mijn uitlatingen:
de XC90: werd ik wagenziek tijdens een ritje vanaf de zaak langs het Eemskanaal naar Groningen. ondergrondse parkeer garage UMCG: verdorie 5x steken om de bocht te maken aan het eind van zo'm straatje (What the F***!). de automaat zo traag als dikke stront door n trechter: met wegrijden vanaf het terrein staat ie te schakelen: 1-2-3-1-4-2-1 allemaal binnen 6 erg lange seconden terwijl er een vrachtwagen aan komt en de auto inmiddels half over de weg is gerold. dat is niet fijn!
de S80 (duurste uitvoering!): met n collega vanaf werk naar Zeeland om een FAT bij te wonen met Japanse klanten. zijn maar even gestopt bij de carpool vlak voor de Shell bij Zwole A28. we kwamen er uit als n stel ouwe mensen met één voet al in het graf, tering wat was dat ongelofelijk zwaar K-T zitten!! alles behalve uitgerust in Zeeland aangekomen!
de nieuwe XC40 en XC60: daar durf je niet eens een afrit te nemen meer dan 65~70, de wagen voel je over de banden kantelen richting de berm! veel te hoog met hoge zwaartepunt. samen met de XC90 gegarandeerd beeldmateriaal voor RTL7 Idioten op de weg.
en dan auto van de baas zelf: de top-of-line XC90 Excellence Anniversary edition, dikke 21" wielen (ok, leuk, misstaat niet) met sterrenhemel in de hemelbekleding (ja echt!), en volop bekleed met carpetright tapijt! voor een auto met vanaf prijs boven de ton!
diezelfde XC90 kon niet eens over het natte grasveldje rijden op het terrein! en dat met T8 dual engine en zogenaamd 4x4... de XC60 AWD kwam ook vast te zitten in een poging om eruit te slepen. diverse auto tests vergelijken de Audi en XC70 en outback in diverse wegdek omstandigheden. welke staat zn mannetje? welke heeft het minst vermogen? welke is agrarisch met verouderde techniek?

juist! 'nuff said...

vergelijk ik appels met peren? misschien.
op de weg zullen het vast wel prima autos zijn.
de bestuurders vaak wat minder: "omdat Volvo zo veilig is" denkt men dat ze niet meer hoeven te sturen en gewoon de krant lezen, appen, makeup en/of lippenstift kunnen doen tijdens het rijden. richting aangeven hoeft ook niet meer (geldt niet alleen voor Volvo bestuurders meer tegenwoordig), men gaat wel aan de kant "omdat mijn Volvo veiliger is dan de jouw auto"... hoepel toch op.
de mainstream merken (Europees) zijn tegenwoordig de benchmark. heb je iets anders heb je gelijk een stempel op de harses. het is lijkt wel een mode ding, net als "smartphones": behoor je tot de iOS of de Android kamp?

onze Subarus zijn gemaakt om meer te kunnen dan strak wegdek alleen, we kunnen ook op plekken komen waar geen weg is. neem Propje zijn vakanties als voorbeeld. ok je moet wat doen om wat te kunnen doen, toegegeven. zonder al die aanpassing had je er vast ook gekomen via andere weg of manier. met een een wannabe merk en model, kom je daar gewoon niet of nauwelijks. (of wel in andere vorm dan oorspronkelijk).

ik houd op, word te lang, gaat te diep, lijkt wel een psycho sessie zo. bovenal: ieder zijn ding. we zijn menselijk met onze eigen "dingetjes". punt is duidelijk denk ik zo?

@Propje: mwoa...weet niet. mss de P1800 maar daar houd het echt wel op.
de italianen blijven mooi ontwerpen, talloze iconen op hun naam. de Engelsen konden er wat van: jaguar E-type, XJS en Aston DB4 en 5.
toch blijf ik liever bij een bukhanka, kun je alle kanten mee op en niet erg als je iets veranderd (worden ze toch alleen maar beter van :lol: )
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

@DucATIRadeon:
Mag ik je dit filmpje aanbevelen?
Daarin figureren Subaru's en Volvo's (en ook andere auto's).
Misschien helpt het bij de traumaverwerking. :)
https://youtu.be/Q7dVFY5CxT0
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

ach miejong die heb al heul lang geleden gezien.
niet echt eerlijk: de xc70 bleef hetzelfde 2.5T, de leggy is 2.0, daarna 3.0 en een Tribeca 3.6...
maar de resultaat is hetzelfde. wederom: 'nuff said.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Iets van een kogel en een kerk...
foresterSH2.jpg
Plaats reactie