Diverse velgen

Zet hier je onderdelen te koop
Gesloten
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Diverse velgen

Bericht door Rene »

Wegens gebrek aan een impreza heb ik de volgende velgen te koop :
steek 5*100 16 inch 7j ET53 , weet niet hoe ze rijden want heb ze nooit onder de auto gehad..
2 uniroyal banden en 2 toyo's gemiddeld 6mm profiel in de maat 195/45R16
Geen centercaps helaas , hebben wat gebruikersporen.
Vraagprijs : 100 euro??

Afbeelding

Afbeelding

4 jdm velgen
steek 5*100 16inch 6,5j ET55 , ook hier wat gebuikerssporen , waren origineel goud , de vorige eigenaar heeft ze antraciet gespoten.
Foto's hoe ze onder een witte auto staan : http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php ... 1&start=60
kenda banden in de maat 205/50R16
Heb met deze banden 3 zomers gereden met een FWD wagen , voldoende grip op nat wegdek en redelijk stil in de auto met 130km op de snelweg.
Gemiddeld 5mm profiel , 1 band is lek vanwege een spijker en ze vertonen allen droogtescheurtjes : geen idee of dat apk afkeur is , ligt er net aan wie je auto keurt en hoe de keurmeester zijn pet heeft staan.
Met centercaps
Vraagprijs : 75 euro??
Afbeelding

Afbeelding
Nog een poging om deze wielen kwijt te raken :
14 inch 5,5j ET55
Velgen zaten onder de plus toen ik deze kocht..weet niet meer hoe ze rijden want nadat ik had ontdekt dat 2 banden net aan voldoende profiel hadden overgeschakeld op de winterbanden.

2 michelin energy's waarvan het profiel net boven de nokjes staat en 2 milestone's met 7mm profiel in de maat 175/70R14
Weinig gebruikerssporen , kunnen wel een grondige poetsbeurt gebruiken
Helaas geen centercaps.
Vraagprijs : 50 euro.
Afbeelding

Afbeelding

Passen ook onder de legacy!
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
jvhecke
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:12

Re: Diverse velgen

Bericht door jvhecke »

Wat is de kwaliteit van het spuitwerk van de donkergrijze wielen? Poederlak of DIY-van-'s-avonds-laat werk? Ik heb veel interesse, stuur je mij betere foto's?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Diverse velgen

Bericht door SP-Boxer »

De eerste set heeft voor een Subaru wel veels te kleine banden.

Beide setjes 16" zijn wel koopjes overigens!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

jvhecke schreef:Wat is de kwaliteit van het spuitwerk van de donkergrijze wielen? Poederlak of DIY-van-'s-avonds-laat werk? Ik heb veel interesse, stuur je mij betere foto's?
Geen idee..ik heb ze zo overgenomen en heb toen alleen 4 nieuwe banden er om laten leggen..
Voor betere foto's zou je mijn voorsteltopic eens door kunnen bladeren...
Wel kan ik je zeggen dat het spuitwerk nauwelijks heeft geleden onder het gebruik er van , dus lijkt me goede kwaliteit verf wat er gebruikt is
SP-Boxer schreef:De eerste set heeft voor een Subaru wel veels te kleine banden.

Beide setjes 16" zijn wel koopjes overigens!
Dat heb ik ook ontdekt toen ik ze uit de berging tevoorschijn haalde...de velg komt buiten de band uit terwijl dat bij de donkere set niet het geval is.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Diverse velgen

Bericht door SP-Boxer »

De breedte is wat aan de smalle kant 195 op 7J, terwijl de donkere set 205 op 6,5J is. Dat gaat echter nog wel.

De diameter (en dus omtrek) wijken wel heel veel af tov. origineel. Op een Impreza hoort op die velg een 205/50R16 band. Met 195 zou dat dan 195/55R16 moeten zijn. De banden die er nu om zitten zijn qua omtrek dus 2 maten te klein voor een Impreza.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

De banden om de donkere velgen passen perfect en hebben ook een heel fijn weggedrag.
En die zijn iets groter dan wat er standaard onder een impreza zitten 175/70r14 qua omtrek.
Laatst gewijzigd door Rene op 17 apr 2013 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Diverse velgen

Bericht door SP-Boxer »

Dat is inderdaad DE maat voor onder een Impreza ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

SP-Boxer schreef:Dat is inderdaad DE maat voor onder een Impreza ;)
Heb een bandencalculator even aan het werk gezet.
De standaard maat onder een impreza gl is 175/70r14 ,die heeft een omtrek van 1886.84 mm

De 16" velg met 205/50r16 heeft een omtrek van 1920.77 mm , 33.93mm groter dus

De andere velg met 195/45r16 heeft een omtrek van 1828.09 mm , dat is dus 58.75mm kleiner ten opzichte van de standaard maat.

Met de zilveren 16" velgen word de afwijking op de km-teller nog groter dan dat hij al is , terwijl die met de donkere velgen juist wat kleiner word..

Dus tel uit je winst , ben niet zo op de hoogte van de bandenmaten die af fabriek onder een legacy worden geleverd..
jvhecke schreef:Wat is de kwaliteit van het spuitwerk van de donkergrijze wielen? Poederlak of DIY-van-'s-avonds-laat werk? Ik heb veel interesse, stuur je mij betere foto's?
Zal later vandaag wel foto's maken...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Danneman
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 mar 2013 09:37

Re: Diverse velgen

Bericht door Danneman »

Past dat ook onder een Forester...? Banden zijn waarschijnlijk verkeerde maat maar velgen passen?
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

Danneman schreef:Past dat ook onder een Forester...? Banden zijn waarschijnlijk verkeerde maat maar velgen passen?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen , misschien iemand anders?
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
nielsje200
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26

Re: Diverse velgen

Bericht door nielsje200 »

De gtt velgen passen wel onder een forester, maar de rest weet ik niet, echter zijn de banden dan niet goed van maat en is et lager, waardoor ze iets meer naar binnen staan
Nothing Can Stop A Subaru!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

nielsje200 schreef:De gtt velgen passen wel onder een forester, maar de rest weet ik niet, echter zijn de banden dan niet goed van maat en is et lager, waardoor ze iets meer naar binnen staan
In geval van de zilveren velgen klopt het niet met de banden , zijn eigenlijk te smal naar de breedte van de velg gerekend..
De banden om de antraciet velgen passen perfect qua maatvoering , voor onder een fozzie zou je daarvoor kunnen kiezen een hogere band er om te laten leggen en de breedte zo te laten of een maatje groter , dus 215 ipv 205
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Danneman
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 mar 2013 09:37

Re: Diverse velgen

Bericht door Danneman »

Niet ideaal dus. Ik was niet op zoek, ik kom vanzelf een ander setje tegen waarmee ik een zomer / winterbanden set kan maken.

Thnx!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Diverse velgen

Bericht door Rene »

Deze velgen zijn allen verkocht..
Mag op slot.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gesloten