olie verversen bij LPG auto

Voor de overige technische zaken
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: olie verversen bij LPG auto

Bericht door DucATIRadeon »

voor mijn werk kom ik 9/10 keer op een raffinaderij (gas of olie), en geloof het of niet: olie van Castrol is hetzelfde als Shell, BP, Eurol, Agip, Motul, Mobil en andere merken! enkel een ander kleurstof en blikje/kannetje/vat...
de 2de "gisting" om zo maar te zeggen gaan naar Kruidvat/AVIA/Hema etc...
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: olie verversen bij LPG auto

Bericht door Propje »

ik geloof je meteen.
ze kopen gewoon per bulk in.
Er zijn maar weinig olie merken die zelf samenstellen.
Shell is een grote dus die zou het zelf waarschijnlijk doen
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: olie verversen bij LPG auto

Bericht door quikfit »

DucATIRadeon schreef:voor mijn werk kom ik 9/10 keer op een raffinaderij (gas of olie), en geloof het of niet: olie van Castrol is hetzelfde als Shell, BP, Eurol, Agip, Motul, Mobil en andere merken! enkel een ander kleurstof en blikje/kannetje/vat...
de 2de "gisting" om zo maar te zeggen gaan naar Kruidvat/AVIA/Hema etc...
Voor benzine geld het zelfde,alle merken halen het bij de zelfde raffinaderij waarna ze allemaal hun eigen druppeltje hokus-pokus(toevoeging) erin kwakken.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: olie verversen bij LPG auto

Bericht door DucATIRadeon »

Propje schreef:ik geloof je meteen.
ze kopen gewoon per bulk in.
Er zijn maar weinig olie merken die zelf samenstellen.
Shell is een grote dus die zou het zelf waarschijnlijk doen
shell, BP, Agip en (Exxon)Mobil zoieso, daar ben ik vaak genoeg geweest om te zien dat het echt hun eigen laboratorium is wat zwaar bewaakt wordt!
in Thailand was ik op een pompstation+distributie manifold: diesel, kerosine, Jet A1 en de "goede" (104+ octaan) benzines van 1 of 2 raffindarijen en werden gewoon verpompt via de manifold naar de verschillende klanten (Esso, thappline, Thai oil en PTT).

de voertuig oliën (2T/4T/diesel etc) worden gedistilleerd mbt de minerale oliën en met wat alchemisten voodoo komen Motul, Castrol, Eurol etc aan het licht.

dus met alle respect: olie is in de regel merk-onafhankelijk, het is de samenstelling/specificatie waar het om gaat.
maar goed ieder zijn ding je moet doen waar je het prettigst bij voelt.
Plaats reactie